fredag 16 november 2012

Nu får det vara nog!

Jag är så jä-la less på min tjocka kropp. Alltså, jag blir helt deprimerad när jag är ute och ser alla andra mammor smala och fina. Jag var så naiv som trodde att det skulle gå lättare att gå ner efter graviditeten. Inte trodde jag att låren blev så stora, fy sjutton alltså. Magen ok, det är ju inte så konstigt kanske (men jag vet att vissa får platt mage fort), den var ju tjock innan.

Så nu får det banne mig vara nog, nu är noll fika, godis och glass som gäller. Inte ens på helgerna. Eller jo, är vi bortbjudna som i morgon kväll då får det vara ok, men inte annars. Kvällarna är värst, jag blir jämt och då menar jag jämt, varenda dag, sugen på en massa gott på kvällarna. Och eftersom jag äter dåligt på dagen, dvs slarvar med lunchen och dålig frukost så är jag vrålhungrig sen. I helgen ska det tränas med Jillians dvd och minst varannan dag efter det. Förresten så beställde jag ett magträningsprogram på nätet som e-bok, med en massa olika plankor och annat, som inte funkade att spara. Kul, det var de pengarna det.

Kanske skulle testa fettsugning eller nåt...Eller önskar att någon kunde leverera färdiga, nyttiga och billiga matportioner till min dörr...

Bläää, idag är jag inte vän med mig själv för fem öre.

1 kommentar:

  1. Åh, vännen...
    Jag har känt så här, till och från sedan M kom...
    Men de senaste dagarna har jag känt precis som du.
    SÅ fruktansvärt äcklad av mig själv.
    Det bara hänger överallt, det där jävla gäddhänget...
    Och min karaktär...jag har ingen längre. Jag har ingen botten när jag äter , känne det som. jag kan inte bestämma mig för vilken "diet" jag ska följa...
    Fan.
    Idag bestämde jag mig för att det fick vara nog.
    Jag har bantat hela dagen och försöker intala mig själv att jag verkligen har bestämt mig den här gången eftersom jag väljer att göra det på en fredag och inte skjuta upp det till måndag. Jag menar det spelar ingen roll när jag gör det , jag blir lika sugen på skit snart igen, oavsett val av dag. Sist jag gick på itrim , började jag på en lördag, såatte, jag hoppas ju att min karaktär inte sviker mig.
    Nu tycker jag att vi hejar på varann xtra högt ;).
    Massa kramar

    SvaraRadera