torsdag 8 november 2012

Full fart

Det har varit fullt upp den här veckan. Inte för att vi haft så mycket inplanerat, bara en grej hittills, men Skruttis typ vägrar vara ensam en enda sekund. Hon blir riktigt riktigt ledsen om hon t ex leker i babygymmet och jag bara går in i köket en sekund...Hon har också börjat tycker mer om att mysa, förr blev hon så otålig. Jag får absolut inget gjort här hemma just nu, men det gör inget. Det får vara så. Igår sov hon bara 2 * 15 minuter på hela dagen. Sov dock hela natten till idag utan att äta.

Skruttis har blivit lite blyg eller smårädd när vi träffar nya människor. Det går över efter en stund, men hon blir ledsen i början. Så var hon inte förut! I tisdags var vi hela dagen hemma hos en tjej i mammagruppen. Där märktes ovanstående tydligt. Appropå mammagruppen. Herregud vad alla jämför sina bebisar med andras. De mammor vars bebisar inte rullar från rygg till mage fick smått panik. Helt ärligt, de blev verkligen stressade. Jag jämför väl jag med, mest vikten. Jag vet att jag måste släppa det där. Skruttis mår bra, det är huvudsaken. Ikväll väntar babysim. Jag har inte bestämt mig för om jag ska följa med eller inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar