torsdag 21 februari 2013

En vanlig förmiddag

Hittills har dagen varit som den brukar. Förutom att jag är lite smågrinig märker jag pga sömnbrist. Jag vet att jag skriver mycket om nattningen, men alltså, 2,5 tim igår kväll. Jag erkänner att vi inte var konsekventa. Först skulle vi ändå ge 5 min metoden ett sista försök, men jag kunde inte hålla mig så jag gick in efter bara någon minut. Då blev det ju ännu värre. Hon skrek hysteriskt och kräktes lite igen. Jag fick skitdåligt samvete, kände mig som världens hemskaste mamma som hade gått ut ur rummet. Till slut tog vi upp henne. Hon var ovanligt kramig efter det och somnade tillslut mellan oss på vår säng innan vi bar över henne till spjälsängen.  Jag somnade inte förrens vid 01. Ni kanske tror att vi jämt nattar Skruttis tillsammans, men så är det inte. Oftast är den bara en av oss. Nu ville vi vara båda då vi skulle testa metoden. K sa något klokt efteråt. Skruttis piggnar faktiskt till lite mer efter ersättningen när vi är där båda två. Jag har inte tänkt så mycket på det, men han har rätt. Idag får en av oss natta, men utan metoden.

Vi jagade katt i morse också. Han har fått antibiotika och smärtstillande efter kattbråket och det är skitsvårt att få i honom medicinen. Han är stor och stark och fräser. Man måste vara två, annars går det inte. Morgon och kväll ska detta göras hela veckan.

Får se vad vi hittar på i eftermiddag. Ut ska vi alla fall. Igår blev det en promenad och sen mellis i köpcentrumet.

Min plan var att träna igår kväll, men Skruttis somnade så sent så sen orkade jag bara inte. Det måste bli av idag, annars går det för många dagar. Tur det blev en promenad i alla fall.

Hoppas ni får en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar