måndag 18 februari 2013

Igång!

Äntligen har jag kommit igång med träningen. Ok, det är bara ett pass här hemma än så länge, men bättre än inget och nån gång är ju den första. Så fort Skruttis somnade nu på förmiddagen körde jag Jillians 30 min träning. Om jag säger såhär: när vi flyttade hit tyckte jag att level 1 var ok. NU, var jag dötrött efter 3 minuter....Konstaterade snabbt att jag har inga muskler någonstans. Herregud!!!!!! Jag körde enligt henne förutom magövningarna och alla hopp. I stället för vanliga sit ups blev det plankan för min del. Jag älskar sit ups faktiskt och tycker det ger jättebra resultat, men jag har hört att man inte ska köra det efter graviditeten. Hur länge ska man vänta med sit ups då???? Jag har ingen aning, berätta gärna om ni vet! Jag har fortfarande ett mellanrum mellan magmusklerna. Inte så stort, men ändå. Och hopp var det nån i föräldragruppen som sa att inte alls är bra för framfallsrisken. Samma fråga där, hur länge ska man vänta? Nu har det ju gått 9 månader.

Har gjort ett eget program för övningar med hantlar idag. Dax att de kommer till användning.

Det känns bra nu och jag ska äta bra nu, mindre portioner och MELLANMÅL. Mellanmål och inte tokäta på kvällen. Mellanmål är jättesvårt, jag tröttnar så fort. Som keso, det har jag förätit mig på en gång i tiden.

Ha en fortsatt bra dag. Trist att inte solen kan titta fram, i alla fall jag blir mycket gladare då.

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar