torsdag 5 juli 2012

En mysig dag och viktgnäll

Vår plan för dagen var att hälsa på min systerson som ganska nyligen har flyttat till egen lägenhet. Dock så fick vi inte tag i honom så vi åkte till mina föräldrar i stället. Vi har spenderat dagen ute på deras altan och ätit supergod hemgravad lax och färskpotatis. Skruttis har blivit väldigt förtjust i morfar och morfar blir så glad och stolt över det :-).

Nu försöker Skruttis sova i sitt babynest här bredvid mig, men det går inget vidare. Hon har svårt att komma till ro trots napp och kramar. Hon sover 5 min och sen vaknar igen.

Jag har bestämt mig för att kolla efter kläder till mig själv i morgon och lämna familjen hemma, det är på tiden, jag står inte ut längre att gå i mammakläder. Provade shorts från förra sommaren. De gick att dra upp över knäna, men inte längre än så! Så jäkla sorgligt. Fattar inte hur jag ska klara att ta tag i vikten och hur jag ska lyckas bränna allt fett. Även om jag rör på mig betydligt mer än för ett år sedan så går jag bara upp i vikt och blir rundare i ansiktet och kring midja och lår. Fan liksom!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar