söndag 8 juli 2012

Helgen och lite annat

Jag går upp för sent på morgnarna. Det passar inte mig, ändå orkar jag inte gå upp. Jag blir så seg och trött och magen och blodsockret ogillar mina sovmorgnar rejält. Nu för tiden går vi inte upp förrens runt 9:30-10. Sen går hela förmiddagen och jag blir bara stressad av det på nåt sätt. Nu har jag bestämt att det ska bli ändring på min dygnsrytm. (Säger jag och sitter här i stället för att sova ;-) ).

Skruttis ligger här bredvid i sitt babynest som jag tycker var ett jättebra köp! Hon gillar att mysa där och det känns tryggt att hon sover i det om hon sover i vår säng. I dag har hon knappt sovit något alls. Hon har haft jättesvårt att komma till ro, varit ledsen och hon blir så varm av det här vädret stackarn. Natten till idag sov hon i sin egen säng (men i babynestet) till kl 5. Ja inte oavbrutet, vi hade matstunder också :-). Jag har märkt att hon blir lite orolig eller stressad eller vad det kan vara av sängmobilen. Hon somnar sämre när vi använt den så nu har vi tagit bort den.

Vad har vi haft för oss annars då? Jo igår blev jag ägare till väskan jag visade. Älskar den! Vi åt lunch ute. Det blev en jättegod ceasarsallad som jag förresten har fått dille på.  Måste testa att göra en egen nån gång. På kvällen slöade vi bara i soffan och fixade lite med blommor på balkongen.

Idag har vi fått upp fler hyllor på balkongen, tvättat, sjungit en hel del från nya sångboken och inte gjort nåt speciellt. Jag hatar det här vädret. Jag vill att det ska bli höst!!! Värmen och att det är så kvavt tycker jag inte alls om, såna här dagar vill jag egentligen vara vid havet och bada eller också ska det vara kallt.

Ni som ger ersättning, blandar ni den i kallt kokt vatten eller måste det var i varmt kokt? Ibland förbereder vi nån flaska så därför undrar jag om man kan blanda i kallt och sen värma när Skruttis ska äta i stället för att ha varmt vatten, kyla ner och sen värma igen. Lite svamligt, men ni fattar säkert vad jag menar.

I morgon förmiddag ska vill bvc för mätning och vägning. Vår sköterska är på semester så vi kommer träffa en kollega, ska bli spännande.

Nu ska jag äta lite ostbågar och vindruvor (jätteonyttigt, jag vet....) och sen blir det sängen.

Kram och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Vad gäller ersättning så kan du absolut ge henne kallt vatten. Bara det har varit uppkokt.
    Jag gör så att jag kokar upp vatten och bevarar det i en termos. Sen är det bara att hälla upp när Pyret är hungrig. Enkelt! :)

    Ja usch, denna tryckande värme...ogillar!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. På Sempers paket står på baksidan att man kan blanda i förkokt kylskåpskallt vatten om man värmer det till 70 grader. Man kan också göra alt klart om man sedan värmer till 70 grader, men då ska den bara sparas i 6-8 timmar. Vi använder både kylskåpskallt kokat vatten och nykokt. Det beror på tillfälle. Kram!

    SvaraRadera