onsdag 4 juli 2012

De sista dagarna

Här har inte hänt så mycket sen jag skrev sist så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om egentligen. Dagarna går fortfarande väldigt fort tycker jag. Det har i alla fall blivit en del farande och flängande de sista dagarna nu när K har semester och vi kan ta bilen. Som vanligt har vi shoppat lite i stan också. Känns som vi jämt handlar nåt. Den här gången blev det en babysitter balance air. Skruttis är väl sådär förtjust i den än så länge. Hoppas hon kommer gilla den mer så småningom.

Bild lånad från Barnvagnsmagasinet.
 

Idag var jag och hämtade ut denna bok som jag beställt. Den är riktigt bra! Kul med musik och även noter till tycker jag! Rekommenderas!

Bild lånad från cdon.
Det enda vi känner att vi vill ha är en bättre bärsele än den vi lånat. Vi kommer att köpa en babybjörn comfort carrier när Skruttis är minst tre månader eftersom det inte finns samma stöd för nacken som de andra. Jag tycker dock att den verkar klart mycket bättre för ryggen då tyngden läggs mer på höfterna än axlar och rygg.

Skruttis äter som en häst och växer så det knakar. Hon sover ganska bra och natten till min födelsedag sov hon hela 6 timmar i sträck, vaknade glad och låg och pratade när mamma öppnade presenter. Annars brukar hon vilja ha mat på stört när hon vaknat. Enda gången hon sovit så länge utan att vakna. Vi försöker att få henne att sova i egen säng mer. Det gick hyfsat ett tag, men nu funkar det inte alls, varken på dagen eller natten. Det enda jag tänkt lite på är att hon äter så mycket och ofta.

Nu ska jag sova! Godnatt!


4 kommentarer:

  1. Det var nog den finaste (och bästa) presenten du kunde få av din Skruttis. ;)

    Vi fick den sångboken i doppresent till Pyret. Helt fantastisk! Den används flitigt av både mig och storebror. Pyret är nöjd!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det var en jättefin present från Skruttis! :-).
      Vi är bjudna på dop i augusti och funderar på att köpa en sån sångbok. Vi gillar den!

      Kram!

      Radera
  2. om du verkligen vill ha en bra (ergonomisk) bärsele tycker jag att du ska kolla in ergobaby. med den bär du med höften istället för axlarna och du kan ha den upp till 20 kg (dvs 4 år) - mycket värde för pengarna! vi har en sån. jag bär mest på ryggen nu, men innan var det mycket mage och på höften, vilket är perfekt när man ska fixa lite käk etc.
    det verkar som att skruttis befinner sig i en utvecklingsfas. då äter man och sover mer. toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Vi har kollat på ergobaby också. Vi skulle dock vilja att Skruttis kan sitta i selen med ansiktet vänt utåt och det funkar inte med ergobaby om jag har förstått rätt. I den babybjörn vi vill ha kan Skruttis sitta både som i en ergobaby eller som i en babybjörn med benen, vilket vi gillar. Så sa han i affären i alla fall.

      Radera