fredag 13 juli 2012

Humörsvängningar och peppad till tusen

Den här veckans dagar har hittills pendlat mellan upp och ner kan man säga. Detta pga mina enorma humörsvängningar som jag haft. Det var väldigt länge sen jag kände mig så fruktansvärt arg, lättirriterad och jag betedde mig som ett svin mot K. Helt ärligt så kände jag inte igen mig själv. Igår fattade jag varför...........PMS-HELVETET är här igen!!!! Igår kom mensen....Blev förvånad över att ha fått tillbaka den redan, även om jag inte ammar. Alltså, jag hade fått för mig att man brukar få mindre pms efter en graviditet, men den här gången var det tvärtom. Har alltid haft pms, men nu skulle jag vilja hitta nåt som lindrar de värsta humörsvängningarna, såhär kan jag inte ha det.

Idag har bland annat städat i min garderob. Jag säger bara det: är det verkligen möjligt att jag har haft alla dessa kläder???  Och det var bara för ett par år sedan och en del plagg var från förra året och jag får fortfarande inte upp ett enda par byxor högre än till låren. Vad fan liksom!!! Jag blir så trött!! Jag är glad att jag tog tag i städandet för efter att ha provat en massa plagg så har jag blivit taggad till tusen att gå ner 10 kg. Så i morgon ska jag börja äta annorlunda, bland annat slopa pasta, ris och potatis. Kommer blir tufft för en pastaälskare som jag. Tycker det är så svårt att hitta något att ersätta med, blir så lätt bara en tråkig sallad.


1 kommentar:

  1. Hata PMS!!!! Alltså ,jag vet precis hur det är [vore väl konstigt annars iof] jag blir också väldigt elak och oigenkännbar...
    Hoppas det går över snart.

    Det här med att gå ner i vikt är ingen lätt match, men man måste på det.
    Jag vill också börja äta ersättningar [delvis] och skippa massa kolhydrater, men har inte tagit tag i det än...det finns liksom massa ursäkter hela tiden...min dåliga självdiciplin...
    För säga vad man vill, men det är jättesvårt att hitta alternativ till potatis, pasta och ris.

    Hoppas du

    SvaraRadera