söndag 29 juli 2012

Söndag morgon

Sitter här i sängen och familjen sover bredvid. Vi lägger oss alldeles för sent, jag ångrar mig alltid dagen efter. I går kväll somnade jag sent i soffan till OS efter en middag med grillat. Vi har varit usla på att använda grillen i år. Fattar inte varför för det är bland det godaste som finns. Det blev kött, majskolvar och halloumi. Till det en sallad och tzatziki. Mums!!!

Vi har inga planer för dagen mer än att vi måste boka tvättid. Vilka tvättberg det blir! Ändå har vi egen maskin som vi kör jätteofta.

Tack för era kommentarer angående amning, vikt och kudde. På tisdag ska vi väga Skruttis igen. Hon ligger lite under sin kurva nu. Jag lovar att inte nojja över det. När jag kom hit från Indien var jag ca 3 månader och då vägde jag inte ens 3 kg. Jag var bara ett stort huvud typ. Vikten rättade ju till sig sen. Inte för att det är nån jättebra jämförelse (och man ska ju inte jämföra), men det jag vill säga är att därför tänker jag inte nojja.

Vi funderar på att byta ersättning. Märkt att hon tycker mer om Sempers färdiga i tetra än Nan HA som är pulver. Semper finns ju i pulver också, så vi kommer nog testa det eller så blir det tetra. Får se bara om det funkar med hennes mage. Hur länge kan man ge Minifom droppar???? Flera månader eller?

Jag har varit så sugen på risgrynsgröt så nu ska jag upp och äta det till frukost.  Det går helt åt skogen med ersättningarna så jag har lagt ner det nu över helgen. Nya tag på måndag. Har börjat träna på CT:n. Fattar dock inte riktigt hur den funkar med alla program så det måste jag sätta mig in i så det blir roligare. Tur jag kan kolla på TV samtidigt som jag tränar annars skulle det vara dötrist....

Hoppas ni får en fin dag.

Från promenaden igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar