söndag 22 juli 2012

Jättetrevlig söndag

Dagen började med en liten sovmorgon. Skruttis lät oss sova mellan 03.30-08.30. Lyxigt! Efter att hon ätit så somnade hon om och vi hade en ovanligt lång frukost jag och K. Vi satt och pratade om att resa nästa tidig sommar eller höst. Vi skulle vilja åka till någon grekisk ö med bra stränder. Vi pratade även om att det vore så mysigt att framöver ha ett boende någonstans i Spanien, Grekland eller Italien.Vi får se...

Efter frukosten gick vi ut på en promenad med Skruttis i bärselen och hamnade typ som vanligt på ett fik. Åt lunch och sen fick vi för oss att testa en promenadväg vi pratat om. Så det blev en längre promenad också. Jätteskönt! Skruttis verkade helnöjd med att sitta i selen. Vi tog bussen hem och det var första gången Skruttis åkte buss. Nåt jag tyckt ha varit jobbigt, så det var ju skönt att premiärturen är avklarad. Jag har liksom fått för mig att hon skulle vara döhungrig och gråta just när vi ska åka buss eller tunnelbana så jag har liksom dragit mig för att åka kommunalt. Jag inbillar mig att jag skulle bli stressad av alla blickar från folk som undrar varför jag inte får henne att sluta gråta. Eller att det ska strula med att få på/av vagnen.  Jag vet, jag är skitfånig. Men det enda hon gjorde var att ligga och le och äta på sina händer (hon har upptäckt sina händer och äter jämt på dem nu för tiden) och verkade trivas. Det var en busstur på bara 15 minuter, men ändå.

Mitt nya liv med att vara nyttig har inte gått bra alls. Men eftersom K´s semester är över nu så känns morgondagen som en bra dag att ta tag i min hälsa på allvar. Ska även köpa ersättningar i morgon som jag kommer äta till frukost och middag. Även K hänger på och kommer byta ut samma måltider. Ska bli skönt att slippa tänka på nån middag ;-). Vi kommer dock börja med 10 dagar så får vi se sen. Måste erkänna att jag tycker det är dyrt med ersättningar, men jag tror jag fixar det på annat sätt sedan, bara jag får en bra start så jag blir lite peppad.

Hur har ni gjort förresten med efterkontroll på mvc? Jag tänker på det här med magmusklerna och knipövningarna och stygnen och allt sånt. Jag har för mig att min barnmorska sa att jag kan boka tid för en kontroll om jag vill. Jag har så mycket fett på magen än så jag är osäker på om jag känner rätt med avståndet mellan musklerna. Men jag antar att det är ok nu att börja träna på min crosstrainer. Är det bara jag som fått bredare höfter? Tycker inte att jag hört nån som fått det, alla kan ha sina gamla byxor.

Nu sover Skruttis så sött och vi ska väl börja tänka på middag. Det blir kallrökt lax och sallad.



2 kommentarer:

  1. Jag kör järnet på min CT och det har verkligen inte skadat mig. Har också märkt att jag fått bredare höft efter graviditeten, men vad göra?

    Jag har försökt nå min MVC mottagning för kontroll, men inte fått tag på någon. Jag antar att jag får gå dit och ställa mig i receptionen för att få en tid...så jäkla dåligt.

    Hoppas du får sova lika gott inatt.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har också börjat med min CT nu. Det var riktigt skönt att komma igång. Vad dåligt att du inte får tag på någon på MVC, verkligen uselt. Jag ska ringa till BM på måndag tänkte jag och hoppas på att hon inte har semester.

    Kram!

    SvaraRadera