fredag 14 december 2012

Det går neråt....

...på vågen. Äntligen. Den här veckan har verkligen försökt tänka på vad jag äter, inga jag-ska-bara-unna-mig-för-att sötsaker. Har även bytt ut pasta, ris och potatis mot annat förutom sushi igår. Har gått ner 1 kg. Det är inte mycket, jag vet, men det är en början i alla fall. Då åt jag ändå en lussebulle igår. Har inte tränat ett dugg, bara promenerat. (Mina promenader räknar jag inte som träning för de är inte så långa och inte så raska och jag tycker inte de ger nåt än lite bättre kondition.)

Nu väntar vi på mina föräldrar. Skruttis sover. Hoppas hon vaknar innan de åker hem.

Skönt att det är fredag.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Vi är ju alla olika, men jag fungerar bäst när jag skriver upp allt jag äter. På Viktklubb på nätet, skriver jag upp allt jag äter, och ser då hur många kalorier det blir. Jag är inte fixerad vid kalorierna, men för mig är det en hjälp att se så jag får i mig lagom mycket. Det blir också väldigt tydligt om man ska "unna sig" en semla eller nåt annat...

    Kämpa på!!

    Snöiga kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Att skriva upp kanske vore nåt att testa, jag har aldrig gjort det, tänkt att det tar för mycket tid.

      Kram tillbaka

      Radera
  2. Heja heja, bra jobbat!
    Vad byter du ut pastan och riset med?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har bytt ut det mot sallad, broccoli och blomkål. Det blir ju lätt enformigt dock så det blir nog bönor och linser också. Kanske quinoa, det är ju gott!

      Kram

      Radera