torsdag 27 december 2012

Julhelgen och om bloggandet

God fortsättning på er!

Vilken fin och lugn jul vi hade. Alldeles för mycket mat och annat gott, fina klappar, mysig promenad och mys i soffan. Precis som det ska vara. Måste dock erkänna att jag saknade mina föräldrar och syskon. Skruttis tyckte presentpappret och glittret i granen var roligast tror jag. Och de leksaker som gav ifrån sig olika ljud. Granen var stickig, den gillar hon inte. Hon var för ovanlighetens skull grinig nästan hela dagen utom vid middagen och julklappsöppningen. Hon sov mer än hon brukar dessutom. Nu kan Skruttis sitta på golvet utan stöd. Jag tycker hon är så otroligt söt och charmig när hon sitter där och leker. Stora, bästa tjejen. Vi lägger lite kuddar runt om ifall hon ramlar.

Under juldagen var jag himla rastlös. K´s mamma åkte hem och jag längtade till ett gym efter allt sött jag svullat. Man ska inte ha chokladaskar hemma och inte baka. Livsfarligt. Igår tog vi en promenad och hamnade typ som vanligt i affärer. Passade på att kolla lite på rean, men jag tycker rean blir sämre och sämre för varje år. Kom hem med strumpor och en klänning åt Skruttis. Tyvärr tror jag klänningen är för stor. Hade tänkt hon skulle ha den på nyår, så vi får se. Ingen märkvärdig, bara en vanlig som en tunika ungefär. Hon är fortfarande smal och jag tycker hon är mittemellan stl 68 och 74. Vissa plagg kan hon ha 62.

K har jobbat i dag och vi har bara varit. Jag är så där galet trött igen. Jag fattar inte vad det är!!!!! Har börjat äta järn, men det hjälper inte. Vill bara sova, sova, sova ändå har jag svårt att somna. Jag har börjat träna på min crosstrainer. Nu ska det bli av varje dag. Även om det inte blir så länge så är det ju bättre än inget.

Sen är det en annan sak jag funderat mycket på. Jag känner att jag inte skriver om det jag vill skriva om. Min tanke är inte att bara skriva om vad vi gör och om Skruttis utveckling. Jag vill egentligen skriva om mina tankar, känslor och annat privat mycket, mycket mer. Det är det största syftet med att blogga för min del. Jag behöver skriva av mig, men så blir det inte nu. Det känns för öppet, jag är för blyg, trots att jag är anonym och inte har bilder osv. Jag är rädd att folk ska känna igen mig, veta vem jag är. Antingen slutar jag nog blogga eller så vill jag byta till något annat än blogger så jag kan ha vissa lösenordsskyddade inlägg.

Måste försöka sova nu.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det var likadant för Elis, papper och snören var roligare än själva presenten.
    Tomten reagerade han inte heller på. :)

    Sluta blogga tycker jag inte du ska göra! Jag har följt dig/er så länge, så du skulle vara saknad.
    Lösenord på bloggen är ju en idé. Då kan du ju skriva precis om vad du vill.

    God fortsättning!
    Kramar

    SvaraRadera