torsdag 20 december 2012

Har massor att göra...

...men hamnade här i soffan med en mugg kaffe i stället och TV:n. Skruttis och K sover. K är hemma med feber. Hoppas han blir frisk till jul och att vi andra inte blir sjuka. Men det ska nog gå bra.

Som sagt, jag har mycket att göra som de flesta innan jul. Här måste städas och framför allt handlas. Sen ska vi göra mat och glass. Att handla inför jul tycker jag är pest. Det är för mycket folk helt enkelt. Och på söndag får vi ju besök och hjälp att flytta ut flipperspelet till förrådet och lampor ska sättas upp i en skena ovanför bordet.

Vad har hänt här du sen jag skrev sist? Jo i tisdags skulle vi ha träffat min kompis, men hon var tvungen att ställa in. Det blev en långpromenad i stället i det underbara vädret. Blev så himla glad att de plogat på skogsvägarna så man kan gå där och njuta av lugnet och tystheten och bara andas frisk, härlig luft. Skruttis tycker dessutom att det är kul när det snöar och att titta på alla barn som åker pulka i backarna.  När vi kom hem slog vi in julklapparna och lekte.

Igår var K ledig. Medan jag klippte mig (äntligen!!!!) var han och Skruttis hos en kompis. Jag hade en del tid efter klippningen innan de kom och mötte upp mig. Passade på att fynda lite på HM. Träffade på en gammal kollega också, bara sådär. Vi blev båda så himla överraskade av att ses. Så jäkla kul, har inte träffat henne på typ nio månader. Det blev en del barnprat. Efter så började jag igen fundera på det här med stimulans och om Skruttis och jag gör för lite på dagarna och är för mycket ensamma. Kompisen sa nämligen att när bebisar blir lite äldre så är det ju tråkigt med bara mamma.
Det är ju inte så att Skruttis BARA är med mig, men visst, ofta är det ju så. Så där stod jag och hade dåligt samvete och fick fram nåt i stil med att jag måste väl börja gå till öppna förskolan igen. Jag skämdes på nåt vis. Jag ska ju inte behöva göra det, men jag kände mig som en usel mamma. Superusel. Sen kom jag på att den dag vi gick till förskolan får barnen vara högst 6 mån gamla. Skruttis är ju 7 nu. Vi får hitta nån annan dag.

I tisdags skulle vi faktiskt ha gått på babysång med två andra från mammagruppen. Men det skulle varit samtidigt som vi skulle få köksgolvet kollat så jag valde det. Alltså golvet måste bytas snart. Helst nu på stört. Men han tyckte vi skulle slippa det nu under julen så efter trettondagen är det dax. Fasen, jag som ska baka inför dopet. Måste göra allt direkt efter jul då. Om det börjar lukta illa så måste vi höras av oss, då måste golvet bort tidigare än så.

Jag hittade en klänning igår som jag kanske, bara kanske ska ha på dopet. Den är stickad eller virkad med trumpetärmar (heter det så?). Den är inte jag, men jag lämnar tillbaka den om jag hittar nån annan. Lägger kanske upp en bild här och en annan jag funderar på så får ni komma med råd....
Såg förresten den gröna i en affär som jag visade i ett inlägg, men den vill jag inte ha.

F-n vad bred jag har blivit efter graviditeten. Det är helt otroligt. Höfter och lår. Bläää, hatar det. Inga klänningar passar. Jag har fuskat lite med kolhydraterna. Det har blivit bakad potatis bl a. Jag märker direkt att magen blir mer svullen och jag blir tröttare av sån mat. Men gott är det.

Förresten, funkar en sån där våg som visar fettprocenten?

Nä om jag skulle sätta fart nu innan Skruttis vaknar.

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar