onsdag 5 december 2012

Idag var det extra skönt att vara mammaledig...

Åh vad jag tycker synd om alla som har behövt vara ute idag mitt i allt kaos. Det är väldigt vackert med all snö, men det har varit så skönt att inte behöva gå ut. Hade vi inte haft Skruttis hade jag gjort det, men att gå med vagn hade inte funkat här. Så bra att vi inte hade några måsten inplanerade. På vår gård är det snö upp till knäna. Jag blev förvånad över att det gick smidigt för K att komma iväg till jobbet. Sju minuters väntan på bussen bara. Men under dagen är det väl många bussar som ställts in så jag undrar hur han ska komma hem ikväll efter konserten han är på. I värsta fall får han väl gå tillbaka till jobbet eller nåt. Det ordnar sig.

Jag startade projektet "röja-i-alla-kökslådor-och-skåp" i morse. Det gick sådär, Skruttis tyckte det var dötråkigt. Och den halvtimmen hon sov vid lunch så passade jag på att ringa lite samtal. Får se om projektet fortsätter i morgon. I morgon vill jag absolut ut, jag hoppas det är plogat då. Behöver inte bli någon längre runda, men frisk luft måste vi få och se lite folk. På kvällen är det babysim. Skruttis har inte varit med på fyra gånger nu pga förkylning.

På eftermiddagen sov både jag och Skruttis. Hon längre stund än jag. Känner mig pigg nu och funderar på att se en film eller läsa. Igår gjorde jag en massa portioner fruktpuréer och de måste läggas i påsar när jag skrivit klart. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag har köpt boken "Andra mosboken" och fått för mig att jag ska göra en massa mat och frysa in. Jag tycker boken är så fin och mysig att bläddra i. Den är toppen för en sån som jag som ogillar att laga mat och har dålig fantasi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar