fredag 7 december 2012

Skön fredag

Jag har kämpat lite med extrem trötthet idag för katterna förstörde min natt. Vi har ändå haft en jättehärlig dag jag och Skruttis. Det blev en promenad i det sköna vädret. Det märks hur mycket hon tycker om att vara ute. Hon blir så glad och tittar på allt. Det var lite lättare att gå med vagnen idag tycker jag. Saknar dock "vår" runda, det var omöjligt att gå den. På hemvägen slank jag in på vår lilla affär för jag behövde mjölk till mina saffransmuffins. Varför har jag inte bakat såna förr!?.  Jättelätt och jättegoda. I alla fall nu när de precis är uttagna ur ugnen, får hoppas de inte blir torra när de svalnat och varit fryst.  Det doftar underbart av saffran här i alla fall.

Skruttis sover och jag tänkte göra lite storkok av mat till henne. Jag har sagt det i flera dagar nu att jag ska göra det, men än har det alltså inte blivit av....

Sen ska jag bestämma mig för vilken färg på armband jag ska beställa med Skruttis´namn.

Och nu ringde det på dörren, brevbäraren kom med min prenumrationspremie, tur jag var hemma och kunde öppna så jag slipper gå och hämta ut det. Det är en miiiiini-plattång och två nagellack. Synd att det ena var typ ljusgrönt, inte riktigt min stil. Men det kanske kan bli ;-).

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Verkar ändå som ni haft en fin dag.
    Vi var också ute och gick förut. Så skönt att äntligen komma ut...vi har ju inte kunnat eftersom de inte plogat sedan snöstormen...

    Ha en fin helg .
    Kramar

    SvaraRadera