måndag 17 december 2012

Helgen och idag

I lördags gjorde vi inte mycket. Det var rätt skönt att bara ligga i soffan och slöa när Skruttis sov på förmiddagen. På eftermiddagen var vi och storhandlade. Vi var inte direkt ensamma i affären... Vi måste åka en sväng nu till jul också. Vi brukar ju inte fira jul hemma och jag har insett att det är en helt del vi måste köpa. Det blir inget hemmagjort julgodis i alla fall. Känns så dumt att göra och äta bara för att. Nu är jag så nöjd med att sockersuget minskat så jag vill inte förstöra det. Två stora chokladaskar har vi dock och jag ska göra mitt bästa för att inte äta för mycket. Jag kan inte sluta äta godis och fikabröd om det finns. Kan äta en hel förpackning kakor.  Sån är jag. Men nu är det slut med det.

När vi var på Ica och handlade såg vi en familj vars bebis hade en så fin overall. Jag sa till K att jag måste bara fråga vart den är köpt. Men så tappade vi bort dem så det fick vara. Igår skulle vi byta en grej vi köpt och jag tänkte att vi kollar efter en overall också. Första affären var HM. Och där, det första jag ser är den overallen som bebisen på Ica hade. Blev så himla glad och den var till ok pris och det fanns en enda kvar i stl 74. De måste fått in dem nyligen för jag har inte sett den tidigare. Det blev nya varmare vantar och tossor också.

Medan vi var i gallerian skickad syrran ett meddelande att de behövde hjälp att skotta. Jag kände inte alls för det, men K tyckte vi skulle ställa upp och hjälpa till. Så det blev så, vilket jag är glad för. Kastade i oss lunch, iväg, skottade ett par timmar och efter gråt så somnade Skruttis ute i vagnen. Rätt skönt, för hon hade inte sovit nästan nåt under dagen.

På kvällen fick jag skitont, och då menar jag SKITONT i höger arm från nacken ut i fickertopparna men mest i underarmen. Jag var tvungen att ta smärtstillande för att kunna sova och smörja hela armen med Voltaren salva. Det hjälpte, men idag har jag nästan lika ont. Jag antar att det är nåt knas med musklerna efter skottningen. Jag har så känslig och klen arm. Får ofta musarm också. Jag hoppas det går över snart för det gör så ont att lyfta och bära Skruttis.

Idag har vi inte gjort något alls mer än tvättat å tvättat å tvättat. Fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar