tisdag 11 december 2012

Träffa andra barn oftare?

Det här får bli ett kort inlägg om en fundering som jag haft länge och som jag tror jag skrivit om tidigare här. Nämligen om Skruttis träffar andra barn sällan.  Hur viktigt är det utvecklingsmässigt att hon träffar andra barn? Jag tänker socialt, blyghet osv. Jag har liksom inte träffat mammagruppen på jättelänge och känner inte alls för det. De vänner vi träffar mest har inte barn. Hon träffar ju andra vuxna och går på babysim, men ändå. Är det för lite??? Jag vet att man inte kan säga vad som är rätt eller fel och alla barn är olika, men jag håller på att grubbla ihjäl mig och får dåligt samvete samtidigt som jag har skitsvårt för att umgås med folk som jag inte känner för att umgås med. Men om Skruttis behöver träffa fler barn så kommer vi självklart att göra det.

Vad tycker och tänker ni kring detta? Behöver verkligen era åsikter.


1 kommentar:

  1. Precis den grejen kan jag också grubbla en massa över.. En mammagrupp har vi inte, och Öppna Förskolan vill jag knappt gå till nå mer eftersom Ophe har blivit jätte förkyld varje gång vi har varit där.. Och jag blir dessutom osäker på om jag underhåller henne för dåligt..
    Knepigt det där, och tyvärr har jag inge tips :/.
    kram

    SvaraRadera