tisdag 3 maj 2011

En lugn dag

Dagen började mycket bra. Vi håller ju på med en omorganisation på jobbet och vi ska bli två team istället för tre. Idag hade mitt team möte på ett café där vi åt frukost tillsammans och planerade för framtiden. Var himla mysigt. Jag som varit ganska skeptisk till att ha hamnat just med dessa kollegor då de är flera jag inte brukar umgås med, tycker att vi är ett toppenteam! Jättekul!

Sammanlagt har jag nog bara jobbat tre timmar idag pga möten och för att jag skulle iväg till tandläkaren och laga hål. Fy 17 vad jag hatar att gå till tandläkaren. Alltså det är så hemskt så jag knappt andas när jag ligger där i stolen och jag känner mig så liten och ömklig. Smärtan, ljudet, bedövningen, ALLT är vidrigt. Fånigt tycker säkert många, men jag kan inte hjälpa det. Hur som helst så överlevde jag ju. Åkte hem med en sned mun och önskade nästan att det var vinter så jag kunde gömma munnen i en stor halsduk eller nåt. Nu först börjar bedövningen släppa och det värker lite. Nästa måndag ska jag plågas igen och förmodligen fler gånger ändå för jag har tre (!) hål till att laga. Jag borde skämmas, fattar inte hur jag kan ha fått så dåliga tänder de sista 10 åren.

Jag hade tänkt åka med lilla katten till veterinären idag igen också för jag känner mig osäker på hennes dräneringssår plus att två stygn sitter väldigt löst. Såret har gått upp lite på ett ställe eller nåt har hänt där i alla fall, men nu har det läkt. Det känns som en skorpa har bildats där. Vad gör man? Ska man åka och kolla upp det? När jag ringde igår hade tjejen jag pratade med svårt att ge mig råd över telefonen, vilket jag kan förstå. Hon opererades förra onsdagen så det har ju gått flera dagar. En annan anledning till att jag drar mig för att åka är för att jag måste ta taxi. Skitdyrt. Fast lilla katten är ju värd det såklart, jag vet att man inte ska tänka så, men ibland gör jag det ändå. Det har blivit så många veterinärbesök i och med att båda katterna blivit bitna och fasligt dyrt trots försäkringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar