söndag 8 maj 2011

Lite nuuuvigt.......

....är det nog allt här idag. Men inte överdrivet mycket så jag känner att jag kan lata mig. Efter min stora mugg med te ska dammsugaren fram.

Funderar på att ta en sväng till affärena också, skulle behöva byxor! Det är verkligen prio ett på min shoppinglista. Har hittat en fin knallblå ljuslykta också (som om vi inte har tillräckligt men ljusgrejer.......) på Åhléns som jag är sugen på att köpa till balkongen. Har mindre pengar än på väldigt länge, men shoppar mer. Är inte det lite bakvänt?! Skulle vilja ha en ny klocka också. Inte för att det är något fel på min på något sätt, men det är kul att byta ibland och den här har jag haft i några år. Skulle gärna ha en rektangulär. Någon som vet var man hittar fina såna?

Jag vaknar alltid tidigt trots att jag har sovmorgon. Lilla katten har inte väckt mig på ett par dagar, jätteskönt. Idag låg jag och funderade på vår sommarsemester. Ska ju göra FET på ivf-kliniken i juni. Vi har tänkte åka iväg en vecka i slutet på augusti. Hur ska det gå? För det första så räknar jag med att bli gravid :-) För det andra så har jag fobi för att kräkas. Ingen lyckad kombination, jag vet. Och att kräkas under en flygning till/från Zakhyntos lockar mig inte det minsta. Skräck är bara förnamnet. Men vi la ju vår semester så sent för att resorna blir billigare då och jag kan inte tvinga K att vi måste vara hemma för att jag är gravid. Vi hade inte räknat med FET innan augusti när vi planerade semestern. Men vad ska vi annars hitta på om vi inte åker? Vill inte vara hemma i tre veckor. Stugan i Skåne lockar inte jättemycket om jag ska vara ärlig. Måste ta ett snack med K om detta när han kommer hem. Jag är ju medveten om att alla inte mår illa i början av graviditeten, men de flesta verkar göra det.

Dax å städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar