onsdag 25 maj 2011

Jag kommer inte på nån rubrik

Idag är jag trött. Jag sov bra och K var så gullig så han sov i "kattrummet" så jag inte behövde vakna av hans snarkningar. Är trött ändå. Har visserligen börjat med öronproppar, men ibland ramlar de ur. Vad ont man får i öronen av dem förresten. På morgonen är jag alldeles öm. Men det är värt det!

Jag hade hoppats på att jobba över denna vecka och få BETALD övertid, alltså inte jobba på flexen. Hade varit toppen med extra pengar till sommaren och efter all frånvaro som jag har haft under året. Men chefen valde ut sina favoriter som vanligt och jag tydligen inte en av dem. Så nu har hon återigen lyckats splittra gruppen. Vissa av oss som inte fick möjligheten att jobba över är jättearga. Jag kan inte fatta att man som chef inte frågar vilka som vill. Jag tog ett snack med henne igår. Hon påstod att hon bara valde några väldigt snabbt och att hon tänkte på min hälsa då det inte var så länge sen jag hade ont. Men herregud människa, FRÅGA. Fråga om jag klarar av övertiden istället! Jag sa som det var, att jag hade velat jobba och att jag mår bra. Varför har folk så svårt för att fråga utan de bildar sig bara egna uppfattningar och fantasier? Jag tänker även på kriget med mina föräldrar. Det var ju samma sak där! De kunde frågat i stället för att TRO och inbilla sig saker. Jag blir så trött så trött på sånt. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte slösa mer energi på varken det min chef eller mina föräldrar sa. Min syrra vräkte ur sig en helt sjuk kommentar idag också: "träffade du nån trevlig på båten?" Jag frågade om hon faktiskt menade så, hon svarade ja. När jag svarade: "Jag är förlovad, hallåååååååå!" så sa hon inget mer sen. Vad har jag för familj? Jag vet att jag borde sagt en massa annat smart, men sånt kommer jag jämt på efteråt. Kommentaren kan tolkas på olika sätt, bland annat: att hon inte gillar K, att hon tycker det är ok att bete sig hur som helst fast man är tillsammans med nån eller att hon bara är elak. Men nu tänker jag inte ägna nån mer tanke åt det, jag orkar inte bråka med alla. Måste ändå säga att det inte har varit vidare uppåt sista månaden gällande min familj. Blir ju innerst inne jätteledsen och det snurrar en massa tankar i huvudet på mig om det, men jag måste tänka positivt och gå vidare. Det är inte alltid lätt, vill ju gärna ha en familj som finns där och stöttar inte tvärtom. Livet är dock för kort för att ägna det åt att grubbla över alla elakheter min familj sagt och gjort. Får tänka att snart har K och jag vår egen lilla familj. Det blev väldigt långt det här om familjen, men det har upptagit så mycket tankar sista tiden.

Har varit till tandhygienisten idag. Gick faktiskt dit på arbetstid, det brukar jag inte göra. Var skönt att komma ifrån ett tag, även om det såklart hade varit trevligare att göra nåt annat än få tänderna tandstensfria. Känns jämt så bra efteråt dock.

På fredag ska vi till Huddinge, till IVF-kliniken. Skulle dit i morgon egentligen, men de ville boka om. Ska bara kolla livmoderslemhinnan så det är inget  märkvärdigare än så.  Sen på kvällen ska vi till syrran för hennes dotter fyller år på måndag, men ska firas då. Måste köpa en present imorgon. Funderar på ett smycke från SNÖ om jag hittar nåt i lagom prisklass.

Just det, vi har bokat hotell idag i Falun. Skulle åkt på Spa egentligen nästa långhelg (jag är ledig den 3 juni), men det var fullt på de ställen vi kunde tänka oss. Vi ville inte åka för långt då det bara blir en natt borta. Så vi bokade ett vanligt hotell istället bara för att komma bort. Tydligen är det lite roligheter i Falun då vi ska dit, det kan ju vara kul. Verkar som det är nån marknad, musik och lite annat. Det visste vi inte innan vi bokade.

Fick en fråga om klänningen jag köpte som jag aldrig använde. I söndags var jag så arg på den så bara ville kasta den. Synd den inte går att lämna tillbaka eller byta. Knappt jag vågar visa den här, men så här ser den ut...:


K har frågat mig sista dagarna hur jag egentligen mår.  Har så svårt att erkänna det, men jag är psykiskt trött känner jag. Har jämt huvudvärk, ont i kroppen, spänner axlarna, magkatarr och är lättirriterad. Det är typiska stress-symtom när det gäller mig. Känner igen dem så väl. Bara att synen försämras som fattas.  Jag klarar inte längre av att folk i min närhet är dumma och inte gillar mig och K. Det var skitsvårt att skriva, men nu har jag skrivit det och det går att ta bort, men jag tänker låta det stå kvar. Fan att man ska behöva må dåligt över sociala relationer och även högen på jobbskrivbordet. I morgon är en ny dag. Då är det nya tag som gäller och från och med då ska det bara vara positiva tankar i huvudet som jag skrev om tidigare.

Nu ska jag pussa K och katterna godnatt.

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att man inte är ensam som har upptäckt hur skönt det är att sova med öronproppar. Det blir så tyst och skönt när man pluggar in dem. Känns nästan som om man är i en egen lite värld när man inte hör nått. Sover själv jämt med öronproppar då min kille snarkar. Det har verkligen blivit en vana för mig att plugga in dem när jag går och lägger det. Använder dem även om det är helt tyst och jag är själv hemma. Så skönt att kunna sova ostört. Jag hade själv problem med att jag fick ont i öronen av proppar när jag började sova med dem. Jag rekommenderar dig att testa apotekets rosa öronproppar av vax. De är hur sköna som helst. Man känner inte ens att man har dem på sig utan det blir bara så tyst.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för tipset om de rosa öronpropparna, ska absolut bege mig till apoteket imorgon.

    SvaraRadera