söndag 8 maj 2011

Shoppat loss!

Efter dammsugningen blev det shopping! Alltså, de enda byxor jag kan ha är jeans. Fy vilken slapp kropp jag har, det är hemskt. Den har aldrig varit vältränad, men nu är det katastrof. Även om jag inte är helt frisk imorgon så tänker jag ge mig ut och springa! Jag ska springa eller ta en powerwalk varenda jäkla dag framöver. Hoppas jag får med mig K också! Letade efter byxor typ chinos, men de satt inte bra över rumpan. Hemsk syn. Däremot hittade jag ett par mycket sköna breda linnebyxor. Det blev även en lång finstickad kofta (väldigt tunn) som jag tänkte kan vara skönt att ha till jobbet i stället för jacka. Klänningen jag såg i ett annat köpcentrum förr förra helgen var på rea nu :-) Kunde inte låta bli att handla den. Sen blev det ett par tunna svarta tygskor utan sula. Är tveksam till dem, brukar få ont i fötterna när det inte är nån sula, men gympadojjorna känns för varma just nu.
Till sist blev det ljuslyktan. Hade velat ha den i turkos eller orange kom jag på när jag stod där på Åhléns, men den fanns bara i blått. Hoppas den blir fin på vårt lilla balkongbord.

Har bokat om tvättstugan till onsdag kväll. Kändes inte kul att tvätta i det här vädret, skulle gjort det NU annars. Blir balkongen och boken igen. Så lär jag väl få passa lilla katten också. Igår när hon var där ute vill hon bara hoppa ner eller i alla fall hänga med halva kroppen utanför. Jag tycker det är läskigt, även om det bara är en våning. Herregud vad mycket jag skriver om katterna jämt. Som om de vore mina barn. Men de är ju min familj så jag antar att det är ok att skriva om dem. Och förresten......jag skriver ju om vad 17 jag vill här :-)

En stor kanna jordgubbssmoothie har jag också gjort. Gott och svalkande. Bra mellanmål, bättre än kexchokladen igår i alla fall :-). Hittade en kul Loka också i mataffären (appropå drycker): Loka melon & Baobab. Vad är Baobab? Det borde man kanske veta, men jag har inte hört talas om det. Ska bli spännande att smaka.

Har fått en hemsk rethosta. Tur jag inte har jouren på jobbet i morgon. Frågan är om jag ska avboka mitt tandläkarbesök som jag har imorgon. Det känns inte helt ok att ligga där med rethosta medan hon borrar. Jag blir galen om jag inte får hosta när jag måste. Eller försöker jag intala mig detta för att slippa gå dit...? Tror jag avbokar och hoppas på att alla mina hål inte blir jättemycket större den närmsta tiden.

Ha en fortsatt skön söndag för det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar