fredag 6 maj 2011

Trött & Glad

Vilken dag det har varit! Har haft en enorm fredagsstämning i mig på nåt sätt. Det var lite segt att komma upp i morse, vaknade så många gånger på natten av den onda halsen. Men när jag väl var på jobbet efter både kaffe och te så gick det bättre. Fick lite småplock gjort, men jag är säker på att jag hade hunnit göra mer om jag hade känt mig hundra procent i form. På eftermiddagen blev det fika med glass och sorbet. Har inte varit så förtjust i sorbet förut, men det var riktigt gott. Ska nog testa det lite mer i sommar när det är riktigt varmt. Med tanke på hur jag mått igår och idag så hade jag tänkte flexa ut nån timme tidigare, dvs vid 14-tiden, i stället blev jag kvar till strax efter 17.... Sen gick jag lite i affärer och strosade. Har hittat två härliga parfymer som jag vill ha, framför allt Ed hardys.


Det var länge sen jag såg fram emot helg så mycket som denna. Kanske för att förra helgen blev ett fiasko och var allt annat än avkopplande. Nästan, men bara nästan, så jag ser fram emot att städa. Lite måste jag fixa här hemma i helgen, det kan inte se ut såhär som det gör nu när K kommer hem på tisdag.

Dynorna ska ut på balkongmöblerna i morgon och sen ska jag sitta där och mysa med en bok hade jag tänkt. Förutom städningen då så känner jag för att "bara vara". Måste ladda inför nästa vecka som jag tror blir tuff för då börjar omorganisationen och det blir nog kaos hela veckan innan vi hittat rutiner osv. Men kul ska det bli!!! Jag skulle ju flytta rum idag också, men jag har inte haft några krafter till det alls så det får bli på måndag. Jag hoppas att jag och min nya rumskompis kommer bra överens. Kommer kännas konstigt på så sätt att byta. Jag är glad över att hon ofta vill ha dörren stängd så man inte blir störd av allt prat och spring i korridoren. Det gillar jag! Mycket lättare att koncentrera sig då och dessutom ligger rummet på skuggsidan så jag slipper sitta i 40 graders värme.

Tog faktiskt ett glas rosé till middagen. Det var ganska gott men inte det godaste vinet jag druckit. Det är lite halvmousserande, inte riktigt min stil märkte jag. Tröttis blev jag också. Får se hur länge jag orkar vara uppe i kväll. Har åter konstaterat att jag inte är nån kvällsmänniska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar