söndag 22 maj 2011

Helgen

K har påmint mig några dagar under veckan att det var länge sen jag skrev nåt här. Jag har inte suttit så mycket vid datorn, det har varit fullt upp efter jobbet eller också har jag varit för trött. Nu har det dock lugnat ner sig både på jobbet och privat.

Nu sitter jag och äter Ben & Jerry´s Coconutterly fair. Är väl en av få som inte varit så förtjust i Ben & Jerry´s, men just denna är riktigt god. Jag gillar kombinationen choklad och cocos. Trots att jag älskar sött så tycker jag att glassen kan bli lite för mycket, för mäktig på nåt vis.

Ett par kvällar denna vecka har gått åt till att jaga skor och nån klänning till kryssningen jag var på i fredags. Vi var ett gäng på 9 st från jobbet som åkte med Birka på en dygnskryssning. Så när det var dags att byta om inför kvällens middag så blev det inte den nya klänningen ändå. Typiskt mig, det blir lätt så när jag känner mig tvungen att köpa nåt nytt, då trivs jag inte och så blir det nåt gammalt plagg ändå. Var inte nöjd med denna klänning heller, men, men....Kryssningen var kul! Är inte så mycket för kryssningar och har åkt alla båtar till Finland så många gånger, men aldrig Birka. Det var god mat, kul att dansa och framför allt ett trevligt gäng. Var seg hela dagen igår och sov en stund i soffan när jag kom hem. På kvällen såg vi film, men jag somnade några gånger då också.

Idag åt vi lunch ute. Blev en jättegod sallad med kycklingspett.




Sen kände jag mig mer eller mindre tvungen att köpa tygskor. Fick ett sånt hemskt skavsår på kryssningen. Det ser inte alls bra ut. Kan inte ha så många skor pga det så nu hoppas jag att tygskorna funkar till jobbet i morgon. Har ju inneskor där, men jag måste springa runt på mina hembesök och då kan jag inte ha inneskorna.  Resten av dagen har vi plockat undan lite här hemma och nu på kvällen blev det en promenad. Var jätteskönt att gå vid vattnet, vi har hittat en mysig runda som vi absolut kommer gå fler gånger.  Tog några bilder med mobilen, men de blev inte jättebra, jag måste lära mig inställningarna tror jag...






Imorgon bitti ska K med lilla katten till veterinären IGEN. Jag blir galen, det är nåt med katterna heeeeeeeela tiden. Hon har fått flera kala fläckar vid ena örat och i ansiktet, även några små på benen.  Det ser jättekonstigt ut. Jag hoppas det är mjälleksem eller nåt och inget allvarligt eller nåt som smittar till oss eller andra katten. Men jag tycker att det kliar på hela mig....  :-(  Det kan väl inte vara löss eller nåt????

Nu ska jag äta upp glassen innan den smälter bort, sen sova.

2 kommentarer:

  1. Hur ser klänningen ut? Kan man inte få se den på bild? Jag älskar klänningar men har inte hittat nån jag vill ha än. Är påjakt efter skor nu också.
    KRAM o hoppas det rättar till sig me katterna. När vår hund hade kala fläckar berodde det på allergi första gången, mot kyckling. Andra gången var det rävskabb, men det har ni nog inte i Sthlm ;)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att kryssningen blev så lyckad! Jag har undrat vad du haft för dig. Tjusiga vyer vi ert promenadstråk!

    Kram

    SvaraRadera