lördag 28 maj 2011

Härlig lördag

I veckan har jag längtat efter sovmorgon. Jag vaknar ju dock jämt tidigt ändå eftersom katterna väcker mig. Men jag hade i alla fall tänkte ligga kvar och försöka somna om eller läsa. Men i morse fick jag ett ryck och vi begav oss ut på en joggingrunda vid 8-tiden i stället. Kände mig riktigt nyttig efteråt även om vi inte sprang långt. Bättre än inget i alla fall! Sen blev det städning, det behövdes.... K´s kompis ringde på förmiddagen och frågade om vi ville in till stan och heja på deras kompis som skulle springa marathon. Först var jag tveksam, kände inte alls för att stå där ute, men sen ångrade jag mig.

Tog först en tur till Vero Moda och lämnad tillbaka en tröja och åt en Nacho de luxe (onyttigt, jag vet) i gallerian. Tog bussen till stan och hejade på kompisen. Jag blir så imponerad, helt otroligt att de orkar springa så långt och på ASFALT. Mina knän skulle gå sönder. Men knäna vänjer sig kanske om man tränar på asfalt. Kände mig som värsta soffpotatisen när jag stod där och tittade. Ett tag (en väääldigt kort stund....) fick jag för mig att nästa år ska jag minsann springa maran, men näe......det är för långt. Får hålla mig till Vårruset eller nåt i sånt fall. Eller så är jag gravid då, vem vet.

Sen gick jag och K och drack en supergod cappucino innan vi åkte hem igen.
Hann kolla lite efter en klocka också. Faktiskt så hittade jag en fin från Espirit. Inget plastarmband dock, men fin ändå. Funderar lite på att köpa den. Måste klura ut också om jag vill ha vit bakgrund eller ljus, ljus grön.

Nu blir det en slapp kväll i soffan och så småningom en film. Känns som en jättebra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar