fredag 27 maj 2011

Haft en trevlig kväll

Vi har kommit hem från syrran för nån timme sen och det blev sängen nästan direkt. Stora katten ligger bredvid och sover. Har letat lite efter en klocka på nätet, men än har jag inte hittat nån. Vill ha en vit i plast, men känner inte riktigt för de som finns på typ Ur och Penn eller Guldfynd, det är så många som har såna. Men hittar jag ingen annan får det bli en sån.

Kalaset var trevligt och syrrans dotter blev glad för halsbandet. Det blev ingen konstig stämning med mina föräldrar, jätteskönt. Sen vet jag att det är trevligare när vi ses hos nån annan än hos oss eller hos dem. Men nu ska jag glädjas åt att det gick bra.

Idag var jag ju också till Huddinge. Slemhinnan var bara 7 mm och jag hade ingen äggblåsa alls och har inte haft ägglossning och kommer antagligen inte att ha nån den här månaden :-( Vi ska visserligen göra FET nästa månad, men jag hade velat veta hur tjock slemhinnan är runt ägglossning. Jag som tycker jag har känt av ägglossning jättemycket. De tog blodprover i alla fall för att vara säkra. Kändes som ett litet bakslag igen för dr trodde att min menscykel kommer rubbas nu och då är det inte säkert jag hinner göra FET innan deras sommarstängt.

Kan jag inte få medvind snart, det har varit motvind alldeles för länge. Men det ordnar väl sig tillslut.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra på kalaset! Jag har också kollat på såna klockor, men jag lämnade in min gamla Victorinox klocka och fick ett nytt batteri till den.
    Amen skit också med slemmisen:( Vad är FET? Hoppas ni hinner med ett försök innan sommarstängt!! Konstigt egentligen att de har sommarstängt. Tycker att ivf-kliniker alltid borde ha öppet.
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller med, de borde alltid ha öppet, många som förlorar en hel del tid när de har stängt. Allt är ju så styrt efter menscykeln osv.
    FET är Frozen Embryo Transfer. Kram

    SvaraRadera