söndag 31 juli 2011

Helgens händelser

I morse var jag så sugen på att blogga. Jag hade en massa tankar om min adoptivmamma, om arv och lite annat sånt. Men nu känner jag mig ganska tom i huvudet så det får bli ett inlägg om det en annan dag. Det här får bli ett kort inlägg om vad som hänt i helgen.

Igår var vi en sväng på stan, i våra gamla kvarter. Det var mysigt att strosa omkring där. Saknar vissa caféer och restauranger framför allt. En del nytt hade öppnats också som jag är lite nyfiken på. Vi smet i alla fall in på Åhléns och där köpte jag ett par kängor till hösten! Kändes lite konstigt att köpa de redan nu, men jag har så svårt att hitta skor, så jag passade på. Såhär ser de ut:


Kvällen spenderade vi på balkongen med ost, kex, vin, frukt, grönsaker och dip. Mycket smarrigt! Sen låg vi och läste där ute med ljuslyktor tills det blev för mörkt för att se texten. Det var en jätteskön och bra lördag, behövde en sån.

Denna söndag började jag med ett av Jillians tränigspass. Jag har köpt en ny dvd. Inte för att jag har tränat så mycket med den andra, det blev väl nån vecka sen har det blivit ett uppehåll fram till idag.... Jag har hopplös på att kontinuitet, det går för långt mellan gångerna. Hur som helst, den här var enormt jobbig och passet var på 40 min. Men det kändes skönt efteråt. Sen blev det frukost på uteplatsen. Fram tills nu har vi fixat med vår nya kyl/frys och en av K´s kompisar har varit här. Så nu har vi både en röd kyl och en annan. Plus en frys. Inte jättestor frys, det blev inte riktigt som vi hade planerat från början, men det blev bra ändå. Den röda kylen är verkligen inte stor inuti.

Nu ska vi snart äta sushi och sen ska jag ta itu med lite tvätt och börja på en ny bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar