onsdag 6 juli 2011

Misslyckat FET

Blodprovet visade hcg under 2, dvs inga gravidhormoner alls. Jaha.......då är det väl nåt annat som gör ont, men jag orkar inte bry mig om vad.  Bm sa att jag ändå kan testa på lördag, men hon tyckte att provet borde visat någon höjning av hcg om det hade varit ett utomkveds. Jag som kände mig lite gravid där ett tag och så var det absolut noll. Bm sa att det var tråkigt och hoppades att vi kunde ha en trevlig sommar ändå.

Efter samtalet ringde jag upp K. Vi började prata om stimulerat FET nästa gång i augusti och då kom vi på att jag kommer ha mens typ när kliniken öppnar igen. Så jag ringde tillbaka till bm. Hon lät väldigt otrevlig först, som att jag störde eller nåt. Hon sa att statistiken visar att de får fler graviditeter i naturlig cykel. Jag drog mitt om eventuell låg östrogenhalt och tunn slemhinna. Hon skulle försöka be dr ringa mig i morgon. Tydligen har de telefonöppet en vecka innan de "öppnar" kliniken efter sommaruppehållet och jag kunde ringa då och få recept på Progynon. Jag vet inte riktigt hur det fungerar mer än att man ska starta i början av mensen, dag 2 eller 3. Får man välja dag? Om någon som läser har gjort stimulerat så är jag tacksam för lite info! Hoppas, hoppas läkaren ringer i morgon, han som jag gillar och som jag gått till senaste gångerna. Men tydligen är han väldigt upptagen för han är i Älvsjö på IVF-kongressen sa bm.

Det är ju positivt att det inte verkar vara nåt utomkveds. Hellre ett minus än ett utomkveds.

Jag kan inte ens gråta än, men det kommer väl. Men jag ska inte låta detta förstöra hela juli, men känner mig så tom och apatisk just nu. Lurad på nåt konstigt sätt. Har Crinonet lurat mig? 

En grej som känns jobbig är att min s k kompis som tävlar om vem av oss som blir gravid först. Tror jag har nämnt henne förut. Nu blir det så IGEN, att vi kommer göra ivf samma månad. Trots att jag aldrig hör av mig först eller svarar på hennes frågor om FET så messar hon detaljerade frågor igen. Snälla, lämna mig ifred, jag är trött på att du tävlar och gottar dig i när det händer tråkigheter för mig. Har aldrig träffat en sån människa förut som älskar att tävla i allt.

Är nu glad att jag inte gick till jobbet idag.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt... =( Lycka till! ♡

    SvaraRadera
  2. Men fy, det är väl inget att tävla om och på så sätt hoppas på andras tragedi. Det verkar inte vara en särskilt bra vän.

    Kram till er och fy fan för att det inte gick :( Så ledsen för er skull.

    Och återigen, det är ingen tävling. Hur kan hon tänka så? Obegripligt!

    SvaraRadera