torsdag 28 juli 2011

Så himla äckligt!

Det här inlägget kommer att handla om äckliga saker.

Jag åker ju buss en bit till jobbet. Idag hade jag alla platser i bussen att välja på för jag klev på först. Självklart sätter jag mig på ett säte som är jätteblött! Jag märkte det fort, ändå hann mina jeans och trosor bli genomblöta. Så fruktansvärt vidrigt och äckligt! Jag höll på att få panik, ville bara slita av mig både jeans och trosor, men det hade nog inte varit så passande... Det luktade urin. Måste folk kissa på bussen? För mig är denna händelse rena mardrömmen. Jag menar det verkligen, MARDRÖM! Jag är extremt nojjig för bakterier, överdrivet nojjig säger de flesta. Jag slängde kläderna. Ja, inte tröjan, men resten. Irriterar mig över att jag såg att det var blött på golvet, men tänkte att det hade kommit från fönstret som var öppet. Vet inte hur jag tänkte, ville bara sitta vid ett öppet fönster i denna hetta.

Det har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden. Jag tycker fortfarande att jag inte har så mycket att skriva om. Det händer liksom inget. Försöker att inte tänka så mycket på att det är dags för FET om några veckor och alla känslostormar som det förmodligen kommer att innebära. Är nervös. Jag har nyss avslutat en behandling mot bakteriell vaginos. Jag har ingen aning om ifall jag har haft nån sån, men misstankarna fanns för några veckor sedan. Har haft såna där bakterier för många många år sedan och hade liknande symtom nu. Inte särskilt trevligt. Innan Huddinge stängde inför sommaruppehållet så tiggde jag till mig medicin och fick ett recept. Har läst så mycket på nätet om de som haft svårt att bli gravida och som haft just bakteriell vaginos och när de fått behandling har de plussat. Det kan ju såklart vara andra faktorer som gjort att de plussat, men jag kände att jag vill göra allt jag kan för att lyckas.

2 kommentarer:

  1. Något liknande hände mig för några år sedan då jag satte mig i en soffa på bibblan som var blöt. Tänkte inte så mkt på det utan att någon spillt något men sedan kom en fram och sa att en alkoholist suttit där och pissat. Usch ...
    Ang. baktierell v. vad är dina symptom? Ibland kan jag känna att det kliar down there och jag frågade min ivf läkare men fick bara svaret att de inte testar sånt och det har ingen betydelse. suck. Funderar på att gå till en gynekolog och fråga bara för att man hört och läst att det kan försvåra att bli gravid men jag kanske bara nojar mig./Lina

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt med den blöta soffan! Sånt är verkligen inte kul!!!

    Jag hade konstiga flytningar. De hade annorlunda färg, jag kände mig inte fräsch och jag tyckte de luktade konstigt. Det kliade lite också. Han man bara klåda kan det ju vara svamp också, det fick jag av Crinone.

    Jag har också fått höra att de inte testar för bakteriell vaginos. Jag förstår inte varför för det går jättefort att testa, när jag hade det då för länge sen så fick jag veta på 5 min. Hur smidigt som helst. Jag tycker att efter misslyckade ivf försök så borde man få testa! Vet att jag låter bitter nu, men jag förstår inte varför de inte vill hjälpa till med en sån enkel sak, kliniken borde ju vilja bli av med oss, med tanke på alla långa köer om inte annat.

    SvaraRadera