onsdag 6 juli 2011

Utomkveds IGEN?

Min mensvärk har nu förändrats helt. Jag har ont i höger sida av buken, exakt samma smärta som jag haft vid mina utomkveds. Det är helt förbannat otroligt. Har ont på den sida där min enda äggledare sitter. Det är även väldigt ömt när jag trycker där. Så himla typiska tecken och jag känner igen allt från tidigare, särskilt den första gången som också började med magkatarrs-känsla, ont på båda sidor av buken (som mensvärk) för att sen bara ha ont på ena sidan.

Det började sent i går kväll och i natt flippad jag ur och tog ett grav-test som var negativt. Inte minsta tecken till ett plus. Har känt sån panik, rädsla, oro och ilska och jag sa till K att "jag kommer inte klara ett till utomkveds, jag orkar inte", "vilket sjukhus ska vi välja? De är lika dåliga båda två..." Jag har inte sovit en blund nästan. På morgonen kände jag att jag bara måste göra nåt. Ringde kliniken. K fick prata med dem för jag var så himla nere. Bm sa att det är för tidigt att se nåt på vul. Det fattar vi väl!! Efter allt som varit så vet vi att vi måste vänta 2-3 veckor till. Hon ville vi skulle vänta eller ta oss till en gynakut. K frågade då om jag inte kunde få remiss att ta prov på hcg. "Jo, just det, det kan man göra" hade bm svarat Vad fan, ska VI föreslå sånt? Hade vi inte varit med om detta förr eller tänkt till så hade inget hänt. Kliniken är så dålig på det sättet. Jag fick min remiss och gick till vårdcentralen. I eftermiddag hoppas jag att jag får svar även om det svaret kanske inte säger så mycket så har jag i alla fall försökt göra nåt åt min oro.

Jag vet, jag är skitnojjig ibland, men det är faktiskt en speciell sorts värk vid utomkveds och den är inte som mensvärk. Det skrämmer mig. Nu är jag lite lugnare, även om inget har förändrats.

När jag kom hem så kollade jag på testet igen. Åtta timmar efter att jag testat så visar det positivt. Jag vet att man inte kan lita på det svaret. Det hade ändå inte lugnat mig om man kunde det, för vid mina utomkveds har testerna varit positiva, fick både svaga och starka streck.

Jag skulle ju jobba idag!!!  Jag hade ingen lust att åka till jobbet efter vårdcentralen. Min sömnbrist är stor efter nattens grubblande så det blir balkongen och ett stort försök i att inte tänka på ivf eller barn.

Läste idag att 13 av 1000 graviditeter är utomkveds. Jag har haft två. Det får banne mig räcka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar