måndag 4 juli 2011

Hemma idag

Jag är hemma från jobbet idag. Dels sov jag skitdåligt igen och dels har jag sån där jobbig huvudvärk och magkatarr på det. Visst, jag hade säkert kunna ta mig till jobbet, men jag valde att stanna hemma, är trött på att gå dit när jag känner mig halvtaskig.  Dagen har ägnats åt att söka jobb. Har varit lite velig till att söka jobb på försäkringskassan, men nu har jag skickat i väg en ansökan i alla fall. Jag har ändå vana av utredningsarbete och dessutom har jag hört flera som sagt att det är en bra erfarenhet. Det bästa av allt är att det är 10 minuters promenad dit hemifrån! Lyxigt värre! Det var sista ansökningsdagen idag och jag önskar jag hade sett annonsen tidigare, men bättre sent än aldrig.

Är gladare idag på nåt vis. Fortfarande inga symtom och det är ruvardag 11! En f d kollega till mig hade ägglossning ungefär samma dag och hon verkar vara gravid. Hon tror det i alla fall. Samma symtom som förra gången (hon fick missfall) som yrsel, illamående, molande värk och bröstförändringar. Blir så glad för hennes skull om hon plussar! Blir såklart ännu gladare om vi båda plussar. Vore toppen att följas åt genom graviditeten.

Är också gladare idag för att K och jag har lite semesterplaner nu. Vi ska åka till London några dagar och sen tar vi bilen eller tåget några dagar i Sverige också om vi känner för det.  Ska försöka räkna på om vi ändå kan göra ett FET i augusti utan att hela semestern blir styrd av det. Vi har tre veckor så det borde ju kunna lösas, får helt enkelt räkna med att min menscykel kommer vara i fas.

Nu börjar jag bli hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar