tisdag 15 november 2011

Hat-tisdag

Tisdagar är ju veckans värsta dag. Den här har varit skitjobbig. Mådde jätteilla redan i morse, vilket är ganska ovanligt. Försökte med skorpor och nyponsoppa på jobbet, men det hjälpte inte. Efter lunch skulle jag på hembesök. Det blev ett långt sådant och jag var så orolig över att jag skulle spy där. Hur pinsamt hade inte det varit!? Blää alltså för att må såhär och gå hem till folk, särskilt folk man inte känner. Såna här dagar vill jag inte jobba alls och jag får inget vettigt gjort på jobbet heller, vill bara lägga mig i vilorummet, fast det gör jag inte.

Jag har redan förflyttat mig till sängen. Magen gör ont och illamåendet är som det är. Ska det aldrig sluta? Har pratat med flera på jobbet och ingen har mått illa såhär länge. För alla har det slutat vid v 12-13. Folk är också förvånade över att jag inte kan ha mina gamla byxor längre. Jaha, det ska man tydligen kunna ha i v 15. Men jag har förstått att jag har fått stor mage för att vara i denna vecka. Har känt mig väldigt "onormal" idag pga deras kommentarer. Men de är supergulliga och kommentarerna är ju inte elaka på nåt vis, de är bara förvånade. Jag undrar hur stor jag kommer vara på slutet.

1 kommentar:

  1. Ja du magens storlek är ju så olika.Olika på olika kvinnor. Olika i olika garviditeter på samma kvinna.
    Huvudsaken är att du och bebben mår bra.

    SvaraRadera