söndag 20 november 2011

I går och idag

I går var vi på Afternoon tea i stan tillsammans med min kompis och hans tjej. Det var jättemysigt och trevligt. Inte så mycket att äta var det, men det gjorde inget. Det var några jättesmå snittar, scones, marmelad, vispad grädde och små chokladbakelser. Teet var smaskigt och det är huvudsaken. Nåt som gjorde det ännu mer lyckat var att jag under två timmar inte mådde ett dugg illa. Alltså inte det minsta pyttelilla. Trodde inte det var sant. Det är första gången det har hänt förutom på natten när jag sover. Det var en sån befriande känsla, helt underbart och jag bara njöt av det! Kände sån lycka och var så himla glad! Jag va mig själv igen. Sån lyx! Jag insåg hur dåligt jag mår av illamåendet både privat och på jobbet. Hade tagit Postafen igår. Så illamåendet hade inte försvunnit av sig själv, näe sån tur har jag inte haft. Men sen kom det alltså tillbaka. Gick lite på stan och köpte äntligen lite smink från Mac. Är inte helt nöjd med rouget, lite för stark färg för mig, men jag hoppas jag vänjer mig. Ett impulsköp kan man säga. Det var för mycket folk i stan för att jag skulle orka gå vidare och köpa nya sminkborstar också. Ryggen och höfterna började dessutom gör ont efter en ganska lång promenad från hotellet där vi hade druckit te. Somnade på bussen hem. På kvällen mådde jag piss-illa så jag la mig redan halv tio.

Idag har jag mått illa redan från morgonen. Jag har varit arg, sur, ledsen och skällt på K. Bara för att jag mått illa så har det gått ut över honom. Också för att jag är skitstressad inför denna jobbvecka, har sååå mycket att göra där, ligger efter med allt. Jag hatar verkligen att må såhär, nu är jag i v 16 och jag tycker att det räcker, nu vill jag må bra och kunna njuta. Äter fortfarande helt fel. Vill helst ha mackor med ost och nyponsoppa. Inget är gott. Jo clementiner, men de får jag halsbränna och magkatarr av så de äter jag väldigt sällan. Jag får ju inte ta min magkatarr-medicin nu. Jag antar att mat så småningom börjar smaka gott igen. Har börjat äta Omega-3 kapslar eftersom jag typ aldrig äter fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar