tisdag 1 november 2011

Fjärilar i magen

Vilken kväll och natt det blev. Tänk att det kan skapa sån värk. Efter mycket velande, eftersom jag inte gillar piller, så tog jag ändå två Alvedon för att kunna somna igår kväll. Då hade jag nästan 39 i feber. Det är inte jättehögt, men det kändes som jag kokade. Efter en väldigt febersvettig natt så mår jag nu bättre. Jag bestämde mig ändå för att maila chefen att jag blir hemma idag. Känns inget vidare alls, nästan så jag skäms och tycker det är pinsamt att vara hemma igen. Hon tror väl jag är hemma pga KUB-testet.

Har fått i mig lite frukost: fjällyoghurt med fruktsallad. Alltid när jag varit uppe och rört på mig så känner jag mig sämre sen.  Nu är jag tillbaka i sängen och tänker vara här tills vi ska åka till ultragyn i stan. För det ska bli KUB vid 17-tiden och jag tänker inte ringa dem innan eftersom febern har sjunkit och jag mår bättre än igår. Jag är så otroligt nervös. Vet inte hur jag ska klara av ett eventuellt negativt besked. Jag hoppas jag får ett besked som gör att det blir en självklarhet att inte gå vidare med fostervattensprov eller ett som gör det självklart. Lite flummigt beskrivet, men alltså jag vill inte ha nåt mittemellansvar. Antingen ska det vara så pass låg risk eller så pass hög. Är inte på nåt mittemellanhumör och jag känner mig för dålig för att ta nåt ställningstagande.Skulle vilja åka dit NU så det är över sen. Hoppas det är en bra bm. Har läste lite olika omdömen om dit vi ska. En del väldigt negativa tyvärr.

Jag hör av mig när vi är hemma igen......

2 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig och skickar några av mina små änglar som kan lugna dig lite. Typiskt att du är sjuk!!! Ta du ett par alvedon precis innan ni åker, så mår du ju lite bättre en stund i alla fall.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Sitter spänd vid datorn och väntar....
    Åkte hem så fort man fick för att dyka in på din blogg...visste inte att det var kl 17.
    Lycka till

    SvaraRadera