onsdag 9 november 2011

Onsdag

I dag tycker jag att snuvan har blivit lite bättre. Hostar dock lika mycket och illamåendet bara ökar. Var ute på en lite längre promenad idag. Blev faktiskt förvånad över att min kondition var så pass bra som den är, trots att jag knappt rört på mig sista tre månaderna.

Hämtade ut Lergigan Comp i går, men än har jag inte tagit nån. Fasen alltså, piller är inte min grej. Jag vet att många tar Lergigan, ändå nojjar jag att de inte är bra för Skruttis. Läkaren har inte heller skrivit hur ofta man får ta den. Är det en om dagen max? Men ska det fortsätta såhär så måste jag prova dem, det kommer inte gå att jobba annars.

Jag funderar lite på att byta bm. Det går aldrig att få tag på henne! Pratar bara med hennes kollega som påstår en massa saker som gynekologer sen säger inte stämmer. Som det här med huvudvärken och illamåendet. Det känns inte som i alla fall kollegan har jättebra koll faktiskt. De är trevliga och gulliga, men jag skulle gärna vilja prata med min bm, inte bara höras via mail. Jag ska göra ett par försök till, annars byter jag. Jag hoppas hon kan tipsa mig om nån akupunktör som kan hjälpa mig med illamåendet så jag slipper piller. Det är ju värt att prova tycker jag.

1 kommentar:

  1. Usch, vad jobbigt att illamåendet inte vill ge med sig! Starkt av dig att ge dig ut på promenad ändå!

    Tycker att du ska byta bm om det inte känns bra. Älskar min o det är viktigt, känns verkligen som att hon ser och bryr sig om mig, utan att vara pluttenuttig för sånt tål jag inte =).

    Kram

    SvaraRadera