söndag 6 november 2011

Nytt namn?

Jag borde döpa om bloggen till nåt som har med klagan att göra för det är det enda jag gör nuförtiden. Klagar. Har blivit så jäkla less och bitter, arg och ledsen om vartannat. Och torrkräkas, vad är det? Varför kan jag inte få spy på riktigt nån enda gång? Spenderar illamåendetid i badrummet till ingen nytta. Försvinner inte illamåendet om några dagar så kommer jag få panik på riktigt. Jag kan inte komma tillbaka till jobbet och må sämre än jag gjorde innan förutom förkylningen. Det orkar jag bara inte. Det går inte. Snälla, snälla kropp, bli normal så att jag och Skruttis kan må bra. Om jag inte mår bra så tror jag inte att Skruttis mår bra.

4 kommentarer:

  1. Jag skriver det igen vännen...oroa dig inte för Skruttis. Det är vi som mår piss inte bebben.
    Dom är sega små liv. Jag brukar försöka tänka på barn som föds av mödrar som går igenom mycket värre saker samtidigt som dom mår som oss. Kvinnor förr i tiden eller kvinnor i andra länder med krig och tungt fysiskt arbete. Dom som inte kan som vi bli sjukskrivna och ligga och "bara" må apa. Jag menar inte att göra ditt mående till en bagatell utan bara visa på att även dessa kvinnor föder barn som mår bra. Ja kanske Skruttis bir en aning sjösjuk av allt ditt hostande eller så tycker han att det bara är kul...bergochdalbana på tivoli.
    Krya på dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ps jag hade lunginflammation när jag väntade min dotter E.
    Hostade sprickor på två revben. Hon mådde finfint hela tiden.
    Ja det förstås hon sjunger och pratar non-stop - så det kanske blir Skruttis liv också;)

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att du behöver oroa dig för Skruttis. De små klarar som sagt en hel del. Men jag är mer orolig för DIG.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för er omtanke!
    Kram

    SvaraRadera