måndag 7 november 2011

Om telefonsamtal och hälsan

Tänk att man (jag) kan bli så glad för trevliga telefonsamtal såhär när allt annat känns blä. Idag har jag fått tre stycken. Det började i morse med en kvinna som undrade om jag ville ha en ny tid till tandregleringen. Igår avbokade jag nämligen dagens besök för tredje gången...Är inte så van vid att de ringer upp sådär, man brukar få jaga själv annars. Sen på förmiddagen ringer sjukgymnasten upp som min bm rekommenderade. Fick en tid nästa vecka. Hon lät jättetrevlig. Det tredje samtalet var från husläkaren som ringde som hon lovat. Hon sjukskrev mig denna vecka ut. Jag tycker det är så skönt men folk man resonera med utan att de ska visa sig dryga eller spydiga. Hon lät väldigt glad och lättad över att min huvudvärk minskat. Om jag inte blivit bättre i slutet på veckan måste jag tillbaka till henne och ta några odlingar. Vad hon menade vet jag inte och jag frågade inte heller. Det är såklart för tidigt att säga om jag måste vara hemma hela veckan, men skönt att veta att jag kan vara det. Jag berättade att jag inte sovit på hela natten för jag har hostat så mycket och varit extremt illamående. Hon försökte igen få mig att prova Cocillana, men hon förstod om jag inte vill. Hon tycker det är viktigt att jag får sova, särskilt eftersom jag är gravid. Jag behöver det sa hon.

Stackars K har varit vaken nästan hela natten han också pga min hosta. Ändå sover han i det andra rummet för att slippa höra mig.

Jag känner fortfarande inga smaker eller dofter. Ändå kan jag knappt se mat. Det komiska är att igår kom Linas matkasse.....! Jag vill inte ha den där maten. Vill inte ha mat alls. Det enda jag vill ha är nyponsoppa, mackor och frukt. Inte mycket till näring för Skruttis. Vad kan man äta som är näringsrikt men helst kallt? Det blir säkert bättre om illamåendet ville sluta nån gång och jag åtminstone känner lite vad maten smakar.

Tack för all er omtanke och kloka ord!

En trogen vän på dagarna när man är hemma.

1 kommentar:

  1. Men usch att du fortfarande mår så dåligt.. Inge kul alls ju, hoppas du kryar på dig snarast!
    När jag mådde illa i början av graviditeten så blev det mycket soppa, frukt och nötter för min del. Kanske inte asmycket näring så heller, men ändå lite enkelt att få i sig.

    krams

    SvaraRadera