lördag 12 november 2011

Mysig lördag

 Trodde knappt det var sant när jag vaknade och klockan visade exakt 10! Så länge brukar jag aldrig sova utan att ha vaknat flera gånger innan. Visserligen la vi oss vid 1 natten innan, men ändå. Katterna måste också ha tagit sovmorgon, för de brukar annars vilja ha mat jättetidigt.

Efter en frukost framför Nyhetsmorgon så åkte vi till en affär som säljer barngrejer inkl en hel del vagnar. Nu har vi bestämt oss helt för en Emmaljunga Citycross. Färgerna vet vi inte riktigt ännu, men en ljus citykorg blir det nog (nån beige-aktig skulle jag tro) och en mörkare sittdel. Valet stod mellan en sån och en Nitro City. Var en supergullig tjej som hjälpte oss och kunde besvara alla våra hundra frågor. Blev väldigt sugen på att köpa bebiskläder där, de hade så himla fina. Men jag har bestämt mig för att vänta lite med sånt. Blev faktiskt lite osäker på vilken storlek jag skulle köpa också. Dit åker vi definitivt fler gånger och antagligen köper vi vagnen där så småningom. Affären ligger ganska nära oss, perfekt. Det enda jag köpte där var en skön gravid-bh. Är van att ha byglar så den kändes lite annorlunda, men bekväm. Tror dock att jag köpte lite för stor, men den funkar ju att ha hemma om inte annat.

Efter detta for vi till köpcentrumet här. Blev mer shopping. Jag köpte en bok till pappa, en tröja,
mamma-jeans och en klänning till mig. Till K blev det en T-shirt bara. Mamma-jeansen var en storlek mindre än jag hade tänkt så får se hur länge jag kan ha dem. Är i sånt himla behov av byxor så jag kände att jag inte har nåt val. Jeans är verkligen jag.

Efter middagen har vi bara myst vid Tv:n. Gillar programmet "Så mycket bättre". Alltid gillar både Lena, Eva och Laleh.  I pausen satt jag och kollade på smycken av Efva Attling. Var nyfiken på om det fanns några örhängen som matchade mitt halsband. Åh så mycket fint hon gör, som den här ringen:


Nu ska jag läsa lite, innan det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar