tisdag 1 november 2011

Nöjd och trött

Hemkommen från Ultragyn, lite mat i magen, ringt en kollega och nu försöker jag kurera mig.

Vi var alldeles för tidiga till gyn. Blev en seg stund i väntrummet. Vi fick träffa en supergullig bm, gillade henne verkligen och hoppas jag får henne nästa gång också. Det var så fascinerande att se Skruttis och alla rörelser. Så häftigt!!! KUB-resultatet blev: 1:1833. Inte jättebra, men ok i alla fall. Jag va jättebesviken först, verkligen besviken. Jag sa det till bm också och det verkade synas på mig. Men hon sa att för dem är det låg risk och ett bra resultat som de är nöjda med. Som ålder skrev hon in 34 eftersom jag var 34 när ägget togs ut. Som etnicitet Asien. Jag vet inte hur mycket etniciteten påverkar, det glömde jag fråga. Såklart dyker det upp frågor när man kommer hem.

Jag fick ett nytt Bf som är 10 maj. Ser man till Skruttis´storlek så är Bf 7 maj. Men 10:e sa hon om man räknar efter FET och det är det datum som gäller fr o m nu. Hon sa att ivf-klinikerna ibland räknar annorlunda. Förra Bf var ju 12 maj. Bm var nyfiken på vår ivf-resa. Hon blev jätteförvånad, lät nästan chockad över att jag fick utomkveds av ivf. Hon frågade t o m en extra gång om det var vid ivf för hon trodde hon hade hört fel.

Fick veta av en kollega idag att en annan kollega väntar sitt andra barn och är i v 10. Kul!

Känner mig väldigt trött nu. Har varit spänd hela dagen och inte kunnat sova trots febern. Varit så nervös tror jag. Nu har jag fått torrhosta också och det gör ont i livmodern varje gång jag hostar, vilket är typ 1 gång per minut.... Jag får alltid torrhosta oftast hostar jag så jag nästan kräks. Hoppas Skruttis tål hostan.

Det blev ännu mer verkligt idag att vi faktiskt ska bli tre!

4 kommentarer:

  1. UNDERBART!
    Grattis vilket jätte bra resultat.
    Önskar jag kommer få ett lika bra svar på måndag. Men det betvivlar jag eftersom jag är 3 år äldre än dig. Men men den som lever får se.
    Kan du lägga in bilder på Skruttis - är så nyfiken på hur mycket man kan se nuför tiden.
    Grattis igen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Du kommer säkert också få ett bra svar! Lägger nog in nån bild i morgon.

    SvaraRadera
  3. Vad konstigt att er BM blev förvånad över ditt utomkveds. Jag fick det då vi blev sk naturligt gravida. Efter det började vår IVF-resa. Och de två gånger äggen satt sig har de varit väldigt noga med att jag ska få ett riktigt tidigt VUL (v 6-7) för att se så det sitter rätt. Just för att risken är så stor att få utomkveds igen. Borde inte en BM veta det tycker man? Att det går att få utomkveds även vid IVF?
    Nåja. Strunt i det. Huvudsaken är att allt såg fint ut! Härligt!

    SvaraRadera
  4. MochM: Jag håller med, hon borde veta att man kan få utomkveds vid ivf. Hoppas hon hade bättre koll på KUB-test...

    SvaraRadera