torsdag 10 november 2011

Om lite allt möjligt

Jag är så glad över att jag äntligen börjat sova normalt om nätterna och oj vad jag drömmer mycket sen jag blev gravid. Alla möjliga konstiga drömmar. Riktigt spännande faktiskt. I början av graviditeten var det mycket mardrömmar (tittar på för många skräckisar kanske). Roligt att jag minns drömmarna så tydligt på morgonen.

I dag började illamåendet redan på morgonen. Har verkligen försökt att inte stressa upp mig över det utan har läst mycket, lyssnat på lugn musik och försökt småäta. Fick tag på min bm. Jag kan inte få hjälp med akupunktur hos dem och hon hade ingen jättekoll på var någonstans heller. Hon nämnde ett ställe på Söder dit jag kunde höra mig för. Jag chansade i stället på att sjukgymnasten jag ska träffa på torsdag använder sig av akupunktur och det gör hon. Yeeesss!!! Hoppas hon kan hjälpa mig. Fram tills dess så ska jag ge Lergigan Comp en chans så nu har jag faktiskt tagit en tablett idag. Än så länge märker jag ingen skillnad alls, mår mer illa i stället. Men det kanske blir så först och sen minskar det. Mot halsbrännan har jag fått rådet att äta rårivna morötter. Och järn finns tydligen på brustablett. Det har jag läst om när jag googlat, men aldrig sett nåt rör på apoteket. Nu verkar i och för sig inte mitt illamående bero på Niferexen, men det tar emot att börja med dem igen.

I går kväll började jag tänka på hur mycket mina tankar kretsar kring mig och min hälsa. K har jag liksom "glömt bort" i mitt ego-liv. Jag har glömt oss, vi, kärleken. Det känns inte alls bra. Bästa, underbara K som gör allt för mig. Verkligen allt. Han kommer att bli världens bästa pappa också och det är så härligt att höra hur mycket han längtar efter Skruttis. Alldeles varm blir jag.

Ps. Vad svårt det är att hitta på rubriker på inläggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar