måndag 31 oktober 2011

Helvete!!!

Ursäkta rubriken. Men nu ligger jag nerbäddad med hög feber, kroppen värker, halsen bränner och allt känns skit. Vill inte utsätta Skruttis för detta! Har inte känt mig så sjuk på säkert tio år. Bm sa att symtomen blir värre när man är gravid. Jo tack, det märks. Jag som annars brukar kunna jobba med feber orkade knappt ta mig hem.

Berättade för chefen idag att jag är gravid men sa att KUB är i morgon så det är lite halvhemligt ännu. Hon blev jätteglad för vår skull.

Imorgon är det alltså dags för KUB och jag mår skit. Jäkligt bra tajmat. Ska jag gå dit ändå? Påverkar min hälsa resultatet? Det borde det ju inte det iom att det handlar om Skruttis kropp i morgon, men jag nojjar ju för allt och vill inte ha fel resultat pga mitt virus. Ska jag gå dit och smitta folk?  Ska jag ringa först å vara ärlig eller säga där att jag är hängig? Vad gör jag????????? Är ju i v 13 nu så det går ju liksom inte att skjuta på det.

Kan ingenting flyta på nån gång? Minsta lilla grej nu för tiden blir bara jobbig.

Tempade för 2 timmar sen och nu har febern stigit ytterligare. Grrrr! Skulle kanske ta och äta och dricka lite, har bara ätit lite soppa och knappt druckit nåt idag.

Hoppas ni haft en bättre måndag!

3 kommentarer:

  1. Stackare där. oroa dig inte för Skruttis dom klarar av att man är sjuk. Jag tror att man lättare blir sjuk som gravid för att kroppen skyddar och ägnar sig helt åt bebben.
    Snälla gå på KUB testet. Resultatet blir inte fel pga av feber. Som du skrev du kan ju inte vänta.
    Lycka till! Väntar med spänning på hur det var ooch vad som hände. Som du vet är jag redan nu ett vrak över nästa måndag.
    Kram och lycka till och krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att du ska gå på KUB idag.
    Lycka till!

    Krya på dig

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du kryar på dig snabbt. Inte kul att vara sjuk och gravid. Jag är genomförkyld nu och känner mig dödssjuk. Jag antar att det är så här det är att vara man och sjuk ;)

    Kram

    SvaraRadera