söndag 16 oktober 2011

Inte hemma för ovanlighetens skull

Idag har vi varit iväg i stort sett hela dagen, kom hem för en timme sen ungefär. Vi var först iväg till Steninge slott. Vi åker dit lite då och då, tycker de har fina grejer och ibland bra rea och det var den jag var nyfiken på. Dock var det inte så mycket grejer kvar, men jag köpte två stor ljusstakar i glas, ser ut som två stora vinglas ungefär och foten är ofärgat glas och resten rött. Blir fina till jul tänkte jag. Blev några kökshanddukar också. Vi åt även lunch där, jättegott! Ibland är det så mycket folk där, men idag var det lagom och mysigt. Efter Steninge blev det Sigtuna. Mycket var stängt där, men vi tog en fika på ett ställe som hade en massa härliga chokladpraliner och andra små fina bakverk. Åt världens godaste. Det var sockerkaka, hallon, vit chockladmousse och chokladflarn på utsidan.



Innan vi åkte hem stannade vi köpcentrumet här hos oss. Kunde inte låta bli att fråga en aptekspersonal hur mina Sea band ska sitta. Det verkar som jag hade satt de rätt. Men hon sa att de för vissa inte hjälper nåt alls. Funderar på att sluta ha dem. Då slipper jag ha så långärmade tröjor på jobbet också....
Träffade på brorsan och hans tjej och vi strosade runt i affärerna ett tag och drack en smoothie. Min mage blev inte glad, blev så enormt illamående efter den, trodde jag skulle spy i bilen hem.

Bästaste K lagar middagen bestående av lax, citronsås och couscous. Får se om jag får i mig nåt. Laxen luktar illa, men jag vill tvinga mig att äta fisk, det blir alldeles för lite sånt.

Hoppas ni får en mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Åhh då var du ju nästan precis där jag bor.
    Jag bor i Steninge.
    Jag brukar ofta vara på slottet - det är så mysigt där. Jag promenerar dit på typ en kvart.
    Sigtuna är min favvo plats. Där hade jag och A vår första dejt.<3

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att bo i Steninge! Sigtuna gillar vi också, mest på sommaren.

    SvaraRadera