lördag 8 oktober 2011

Mysmorgon

Trots enormt illamående redan från kl 5 i morse så är det en mysmorgon. Sitter och kollar på Nyhetsmorgon lördag, har tänt ljus och kors i taket gjort havregrynsgröt. Jag är ingen fan av havregrynsgröt särskilt inte de sista åren när jag försökt hitta nån god laktosfri mjölk att ha till. Så det blir utan mjölk. Idag med kanel och katrinplommon.

Igår kväll ifrågasatte min gravida kompis varför vi målade om hemma när jag är gravid. Ja, jag vet, jag borde tänkte på att det kan vara farligt med färgen. Vi hade inte en tanke på att det är farligt att andas in ångorna av färgen när man är gravid. Dumt, jag vet. Vi borde antagligen ha väntat till efter v 12 om inte annat. Som tur är så var det ju inte jag som målade. Eftersom jag knappt tålde lukten så var jag inte inne i rummet mer än korta stunder för att kolla läget. Dörren hade vi sen stängd och vi hade även dörren still sovrummet stängt.

Jag vet inte vad det är, men min kompis får mig att känna mig så dum och värdelös ibland. När hon mådde dåligt efter ett mf så var hon trevlig och vi hade bra kontakt. Men nu i efterhand har jag fattat att det var för att hon hade så mycket frågor om fertilitetsutredning och ivf och att hon behövde stöd efter sitt missfall. Det förstår jag att hon behövde. Efter att hon plussat så har hon dock förändrats en hel del. Nu vet hon bäst och vill gärna "tjafsa emot" det mesta jag säger. Ganska jobbigt. Hon trodde knappt på mig att vi såg Skruttis´ hjärta på vårt första vul. Vad f-n, tror hon att hon vet mer om det än vi???? Helt galet. Jag hade trott att hon och jag skulle kunna följas åt på ett härligt sätt, hon har BF bara en vecka före mig. Men nu vet jag inte om jag orkar med hennes stil. Får väl ligga lågt ett tag och se om hon kanske ändrar sin attityd. Trist hur som helst.

Är så glad över alla ni fina, ni är bäst!


5 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig, det betyder så mycket att få höra att symptomen gått upp och ner för andra också!!
    Så härligt att allt såg bra ut på VUL:et nu kan ni njuta av graviditeten i vetskap att den lilla växer och mår gott där inne.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit uppe lääänge och ätit havregrynsgröt:) fast med äppelmos.
    Ha mig som vän istället om hon är dryg....;)
    Alltid kul att kunna bolla tankar och följas åt när man ligger nära i graviditeten.
    Jag tror visst att ni såg Skruttis hjärta - vilken fånig kommentar av henne.
    Jag har själv inga vänner som är gravida nu så det känns lite ensamt. Du kan nå mig på jesusrocksme@live.se om du vill bolla tankar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är nog ingen fara med målandet. Jag målade om en byrå nu under graviditeten. Det enda som var är ju att det var jobbigt att krypa runt på golvet och att det tog tid men i övrigt så var det ingen fara.

    SvaraRadera
  4. Vad jobbigt med kompisen som ska veta bäst hela tiden. Hoppas att det blir bättre så att ni kan njuta av era graviditeter tillsammans!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Asch tänk inte på det med måleriet. Du vet ju hur vi hade det mer eller mindre konstant målande under min graviditet. Man får ta alla råd med en nypa salt och göra det som känns rätt för en.
    Kram

    SvaraRadera