fredag 7 oktober 2011

Gårdagens vul

Vilket fint sista möte det blev igår med vår favvoläkare på ivf-kliniken. Det bästa av allt var såklart att vi fick se Skruttis igen. Det var så himla härligt och coolt att se huvud, armar och ben och när h*n rörde på sig! Lilla hjärtat såg vi också. Tänk vad mycket som händer på bara ett par veckor. Så häftigt. Det var även underbart att se K´s ansiktsuttryck, han såg så glad och stolt ut och som att han var jättefascinerad av lilla Skruttis på skärmen. Skruttis hade växt normalt, vilket vi blev väldigt lättade över allihopa. Nu är Skruttis 21,5 mm, meddelängden är 20 mm sa läkaren.Vi fick med oss en bild, ett papper att lämna till BM och ett som vi ska skicka till kliniken när Skruttis är född. I går var jag i v 8+5. BF är 12 maj.

Jag tog även upp att jag de senaste dagarna har haft väldigt ont där äggledaren satt. Precis som jag misstänkte så sa läkaren att det antagligen beror på ärret i och med att livmodern växer. Det är en ganska obehaglig känsla, nästan som när jag hade utomkveds. Får se om jag får dras med det här resten av graviditeten.

2 kommentarer:

  1. Åhh va underbart!
    Tror att din karl och min ser ganska lika ut i ansiktet när den lilla guldklimpen syns på skärmen.
    Även min Tjille såg bara bra ut enligt spec gyn.
    Svårt att mäta i 8+1 med hans maskin och för att min livmoder inte riktigt hade rest sig ännu och är bakåtliggande. Men han fick 15-16 mm men trodde gott att Tjillen kunde vara ett par mm till. Men hjärtat pickade på som bara den. Skönt :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att allt såg bra ut! Blev orolig där av ditt inlägg.

    SvaraRadera