torsdag 27 oktober 2011

En känsla av ensamhet

Idag har jag känt mig så ensam i att vara gravid. Önskar att vi var fler på jobbet som var det eller nån annan kompis. Som jag skrivit tidigare så är ju min fd kollega det, men hon har flera närmre vänner som är gravida och som hon umgås med och vi hörs mest på mail och chatt.

För övrigt har det inte skett några förändringar mer än att jag känner mig piggare idag. Har läst att fler har den hemska huvudvärken så jag verkar inte vara ensam. Nån hade t o m fått höra av sin bm att det finns nåt som kallas "gravid-migrän".

4 kommentarer:

  1. Den där tanken känner jag igen, och den gör mig rätt ofta ledsen.. Jag har en [!] kompis som är gravid med hon bor i Helsingborg och jag bor i en förort till Stockholm.. Känns sådär. Dom flesta av mina kompisar har dessutom slutat att höra av sig med förklaringen "jamen du är ju gravid, då lär du ju inte vilja gå ut och festa" - näe, men jag kan fortfarande ta en fika, gå på bio, eller bara ses.. Men men. Jag är så stört glad över graviditeten, så det kompencerar, trots att ensamheten faen inte e kul..

    kram pårej

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, att vara gravid kompenserar absolut även om det vore kul att dela denna tid med nån och t ex strosa i affärer och titta på barngrejer och sånt tillsammans.

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Ja strosa i affärer och bara ta en fika vore skoj.
    Har heller inga gravida kompisar.
    Känner mig också jäkligt ensam.

    SvaraRadera
  4. Du får kompensera det med oss gravida bloggvänner :) Men förstår dig. Det är skönt att prata gravidkrämpor och tankar med en gravid vän. Jag har ju tur som har två gravida kollegor och vi ska få barn typ samtidigt och det råder ngn slags babyboom i vänkretsen.

    Jag hopaps att du får sällskap snart. Vi får köra en bloggträff i annat fall, alla gravida bloggare vi kan finna :D

    SvaraRadera