lördag 22 oktober 2011

De senaste dagarna

Det går verkligen trögt att blogga. Inte bara för att jag är så trött på kvällarna utan mest för att det inte händer så mycket. Funderade lite nu på morgonen om jag ska lägga ner bloggen. Har inte riktigt bestämt mig än, så den får väl vara kvar så länge så får vi se framöver.

Det senaste tre dagarna har varit lite kaosartade på jobbet. Hela vårt system som vi jobbar i har strulat. I två dagar kunde vi i stort sett inte jobba alls med det. Ibland funkade det för vissa några korta stunder och ibland blev man utkastad. Så värdelöst. Detta innebär att högen på mitt skrivbord är stor nu. Känner mig stressad över det för nu har i stort sett allt blivit akut. Gick igenom allt igår eftermiddag och har gjort en slags prioriteringsordning bland mina plastfickor....Ett sätt för mig att försöka minska stressen och koncentrera mig på en sak i taget. Antar att jag måste jobba över på måndag. Alla läkarbesök och BM-besök och tandisbesök har gjort att jag har minus på flexen så det kanske inte blir så tokigt ändå att jobba över lite. Får försöka se det positiva.

Igår kväll träffade jag och en kollega två av våra gamla kollegor som slutade nu under hösten. Det var så härligt att ses igen! Saknar dem så mycket. Jag har ju tidigare skrivit om att jag aldrig mer ska ta Postafen. Men jag mår fortfarande lika illa så igår tog jag ett halvt piller. Bara ett halvt för att inte bli så fasligt däckad. Jag vet inte om det var Postefens förtjänst eller att jag efter thai-maten smååt en massa snacks som gjorde att illamåendet höll sig på ok nivå. En av mina fd kollegor hade med sig presenter till oss. Jag fick två böcker:



Den första av dem har vi själva tänkt köpa, så det var verkligen kul att få den. Den andra är en jättefin "fylla-i-bok". Sån har jag och K också pratat om att köpa. Just denna har vi inte sett förut. Fin som sagt. Hon är så gullig jämt min kompis P, det är så typiskt henne att ha med sig presenter till alla.

Just nu är jag ensam hemma. K är på båten från Åland där han varit sen igår förmiddag. Ikväll ska vi ut och äta med ett annat par. Det lutar åt att vi äter libanesiskt, blir säkert nån meny med en massa smårätter som vi delar på. Jag hoppas det inte är några konstigheter i maten som gravida inte kan äta. Är väldigt trött och seg idag dock. Vet inte vad det är, men min sömn är inte ok sen jag blev gravid. Den har visserligen inte varit ok innan heller, men nu är den dålig på ett annat sätt.

Veckorna går verkligen fort. Nu går jag in i v 12! Märker hur jag blandar ihop veckorna när nån frågar när vissa symtom började komma. Ångrar lite att jag inte skrev upp det ordentligt någonstans. Kan ju vara kul att ha framöver och framför allt så jag hade kunnat svara på frågorna ... Sista dagarna har jag i alla fall börjat få ont i svanskotan och höfterna. Är det redan foglossning på gång? Jag hoppas inte det! Jag tänker ofta på min otränade kropp och jag skulle inte bli förvånad om jag får en väldigt tidig foglossning. För det "borde" väl inte vara dags än?  Om jag minns rätt så sa min BM att man vid första graviditeten brukar få det runt v 20-30. Då är ju v 11 jättetidigt.

Nu ska jag läsa lite bloggar och slöa vid TV:n ett tag till innan det är dags för duschen.

Ha en jättebra lördag! Kram!

4 kommentarer:

  1. Neej du får inte lägga ner bloggen! Gör om den till en gravid/mammablogg. Jag lider också av extrem bloggtorka just nu och ena dagen vill jag lägga ner den o andra inte. Men samtdigt ser jg det som ett kul verktyg att kika tillbaka till.
    Jopp, tyvärr är det så att en del får foglossning väldigt tidigt oavsett vad BM säger. Hoppas att din är lindrig och att du kan stå ut med den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, den magiska tolvan. Härligt!

    SvaraRadera
  3. Grattis till att ha nått v 12!
    Den där fylla i boken var riktigt söt, tror jag ska köpa en likadan :)

    SvaraRadera
  4. mrsjanuary: Jodå än så länge står jag ut med smärtan, det är ju inte så långt till maj :-). Illamåendet står jag däremot inte ut med snart, det gör mig galen.

    Anna: Ja det känns jättebra att vara i v 12! Även om det kan hända saker efter det så kommer det nog kännas tryggare om en vecka.

    Johanna: Tack för ditt grattis! Jaa, köp boken, den är jättesöt och verkar kul.

    SvaraRadera