lördag 29 oktober 2011

Lite nytta

Vad dagen har gått fort hörrni! Har fått lite gjort idag för en gångs skull. Först var vi iväg och hämtade ut en Baby to be box från apoteket vid sjukhuset. Lite tidigt att hämta ut en sån, men jag var så himla nyfiken på vad den innehöll. Sen var vi och åt lunch och bytte däck på bilen. Vi hade tänkt hälsa på mina föräldrar också, men de hade inte kommit hem från sin shoppingtur så vi handlade middag och åkte hem sen. Jo just det, vi gick in på Barnens hus och ville kolla på en barnvagn, men där vi var så har de slutat med Emmaljunga. Jag förstod inte riktigt varför, men de kommer inte köpa in några fler vagnar från dem alls.

Hemma blev det en illamåendepaus och sen gjorde vi middag och jag bakade också moccarutor eller kärleksmums som en del säger. Jag tycker att det blev lite för mycket kaffesmak i glasyren, men annars blev de jättebra. Det var kul att baka, var länge sen jag gjorde det. Nu längtar jag efter att göra julgodis!!! Middagen bestod av lövbiffrulader med dijonsenap och sparris och till det potatismos. Mums! Jag har haft sug efter potatismos hela dagen. 

Om ni som jag gillar lakrits och lakritspuck så måste ni prova denna:

 Ha en jätteskön kväll alla fina! Nu ska jag festa till det med katrinplommondryck såhär på lördagkvällen! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar