lördag 15 oktober 2011

Skönt med helg!

Den här helgen har varit väldigt efterlängtad. Fast veckan har gått fort tycker jag. Har inte haft nån lust att blogga de sista dagarna, det händer inte så mycket här så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Men jag kan ju i alla fall berätta att det gick bra hos bm i torsdags. Mitt Hb var ok, 130. Jag är förvånad, trodde det var mycket lägre. Mitt  blodtryck var däremot lågt, 90/60. Hon sa dock att gravida brukar ha lågt, men detta är väldigt lågt för att vara jag, men hon sa inget mer om det. Remisser skickades iväg för KUB och nästa vecka ska jag ta en massa blodprover. Vad urinproverna visade vet jag inte, hon kollade inte medan vi var där, utan hon hör av sig. Vi pratade om illamåendet också. Som jag hört och läst så sa hon att de flesta blir av med illamåendet innan v 12. Hoppas det gäller mig också.... Jag tycker att illamåendet har blivit värre igen och även huvudvärken. Jag frågade om Postafen också och berättade att jag tagit de så ofta. Fick svaret att vissa tar det under hela graviditeten. Vågen visade ganska mycket...Usch, jag har gått upp flera kilo. Enligt henne är det normalt att gå upp lite i början. Jag vägde redan 4-5 kg mer innan graviditeten än vad jag vill väga. Nåja, jag får se till att få ordning på kroppen efter graviditeten. Ska försöka sluta att vikt- och kroppsnojja, men det är himla svårt att låta bli.

Nu måste jag försöka få i mig nån form av lunch.

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag hade ännu lägre blodtryck än dig när jag väntade S. Jobbigt ibl.
    Tycker du gör rätt som slutar vikt-och kroppsnojja nu när du är preggo. Ta tag i det sen när du kan ut promenera med vagn i vårvädret. Det finns inte tid att sitt still sen så kilona rinner av en ;)
    kram o ha en mysig helg:)))

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas vi blir av med illamåendet snart.
    Bra att värdena var bra...det var mina också.
    Ska till läkaren på måndag så då får jag kanske veta mer....iaf ett till ultraljud! Hurra hurra hurra.
    Jag har gått upp 0,8 kilo.
    Mycket för mig...har aldrig ökat så tidigt förut.
    Men det fixar vi sen när barnet är fött.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. mrsjanuary: Jo det är jobbigt ibland med blodtrycket. Jag har kanske vilat för mycket sista tiden ;-). Skönt att höra att kilo rinner av en sedan :-).

    Suz: Ja nu har vi mått illa tillräckligt tycker jag. Men man får inte glömma att det är positivt också. Dock inte mycket som blir gjort förutom jobbet.

    SvaraRadera