måndag 23 januari 2012

Bara för att....

...jag skrev ett inlägg om toxoplasmos så begick jag såklart ett stort misstag idag. Den lilla katten kommer fram till mig och som jag ofta gör så lyfter jag upp henne och vi kelar kind mot kind. Vad jag också brukar göra är att pussa på hennes huvud eller nedanför örat. Ja nånstans däromkring. Så gör jag även idag. Efter det så märker jag att hon har en massa blod (nej, jag överdriver inte, det var mycket blod) på hennes öra, runt örat och på huvudet DÄR JAG HAR PUSSAT. Man ser inte så bra på henne för hon är helsvart. Och blöt i pälsen är hon ofta eftersom hon är utekatt. Ser i spegeln att jag har hennes blod ansiktet också. Helvetes j-la skit! Kul att ha fått det på munnen. Nej! Smittar det via blod? Rått kött är ju blodigt och det ska man inte äta. Ska jag testa mig om några veckor? Om jag har antikroppar så vet man ju inte om jag blivit smittad före eller under graviditeten.

Nu är både jag och K oroliga. Känns inge bra alls. Varför ska jag jämt ställa till med nåt?

1 kommentar:

  1. Jag hade nog ringt sjukvårdsupplysningen och pratat med dem.
    Kram

    SvaraRadera