onsdag 25 januari 2012

Tankar om förlossningen

Jag hade tänkt att det här med förlossningen ska jag inte tänka på ÄNNU. Men hur lätt är det? Jag börjar redan bli lite smånervös för smärtan och för allt runtomkring också för den delen. Och det här med smärtlindring. Lustgas. Tänker genast på illamående och att spy. Skräck! Försöker fokusera tankarna på att kroppen har koll, det är naturligt och allt det där...Det kanske kommer kännas bättre när vi kommer iväg till sjukhuset på öppen föreläsning och på infon hos barnmorskan tillsammans med andra.

2 kommentarer:

  1. Jag lugnade mig en hel del genom samtal med BM och efter föräldrarkurserna.. Det kändes som om kroppen har "mer koll" på vad den gör och vad som händer än jag trodde, när vi har fått det förklarat av BM nu, och verkligen pratat om allt som hör förlossningen till - så jag tror absolut att du kommer att lugna dig lite :].
    .. Jag e dock fortfarande lite småskraj, inte riktigt för smärtan utan mer för att det ska bli långdraget och att jag ska spricka huuuur mycket som helst :]. Well.. en upplevelse som man kommer att komma ihåg lär det ju bli hur som helst & jag ser fram emot resultatet. :]

    kram!

    SvaraRadera
  2. Förlossningen är en häftig upplevelse. Fascinerande vad kroppen gör. Visst, det gör skitont (värsta tyckte jag var när de kände efter hur mycket man öppnade sig, fy fan) men man överlever. Ha i minnet att det inte alltid blir som man tänkt så planera inte för mkt, allt löser sig på förlossningen :)

    SvaraRadera