fredag 6 januari 2012

Varför känner jag inget?

Redan v 23. Jag känner fortfarande otroligt få av Skruttis rörelser. Nån buff i veckan är ju ingenting och väldigt lite fladder och pirr. Ska det vara så? Det borde ju vara åt andra hållet, att jag börjar känna mer och mer. Eller måste man varit smal innan för att känna nåt? Knäpp fråga säkert. Men nu börjar jag bli otålig, vill veta att allt är ok. Skruttis var ju inte särskilt aktiv vid sista ul. Vad sjutton, när ska man känna nåt på riktigt? Vet att man inte ska jämföra med andra, men flera som är i samma vecka eller nån vecka före/efter känner redan tydliga sparkar och att det syns utanpå magen. Och det här med rörelser på nätterna. Inga såna här inte.

Däremot har illamåendet kommit tillbaka med samma kraft som förut. Nu mår jag dåligt hela dagarna igen och även på morgonen! Har haft lite svårt att jobba sista dagarna pga det. Som vanligt kan jag dock inte spy. Suck! Tycker dock jag hanterar det bättre den här gången, är mer van liksom.

Näe, nu måste jag sätta fart och göra mig i ordning så vi kommer iväg nån gång. Det blir att besöka K´s mamma på sjukhuset, byta bil (så vi får hem bordet och stolarna på tisdag) och jag måste köpa fler mammabyxor.

Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Jag började inte känna S ordentligt förrän efter v 25 medan en kompis till mig kände sin bebbe regelbundet från v 18. Väldigt olika det där.
    trist med illamåendet:( kanske tur att ni alrdig bokade nån resa nu i januari.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Som du säger så ska man ju inte jämföra sig med andra, hur svårt det än är, och det är ju såå olika när man känner nåt verkar det som.. ALLT är ju liksom normalt när det kommer till en graviditet. .. Vet du hur moderkakan satt? Sitter den i framvägg så känner man ju inte heller lika mycket som om den sitter bakåt.. hmm.
    Hoppas det löser sig snart, så att du inte oroar dig!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej, jag kände också "Sent" och oroade mig för det. Kände väl regelbundet först vid vecka 26.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för era lugnande kommentarer! Jag får försöka ha lite mer tålamod :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Idag kände jag för första gången ett fladder i magen. Tidigare har jag inte känt någonting. Jag har moderkakan i framkant och då kan det ta längre tid innan man känner sägs det.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kan tillägga att jag hade moderkakan i bakvägg och kände ändå inget regelbundet förrns runt vecka 25/26.

    SvaraRadera